کد خبر: ۱۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 29 November 2015

معاون عمرانی استاندار البرز با اعلام اینکه برای انجام پروژه قطارشهری راهی جز تهاتر نیست گفت: برای تکمیل خط دو قطار شهری کرج سالانه نیاز به اختصاص اعتبار هشت هزار میلیارد ریالی است.

هیربد معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این درحالی است که امسال در حدود پنج هزار میلیارد ریال دولت مجوز انتشار اوراق مشارکت داده که یکهزار میلیارد ریال آن به حساب سازمان قطارشهری پرداخت شده است .

وی ادامه داد: 960 میلیارد ریال هم در این زمینه اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی اختصاص داده شده است.

معصومی گفت: اگر دو هزار میلیارد ریال هم از طریق شهرداری تامین شود باز هم برای ادامه قطار شهری با مشکل اعتباری مواجه هستیم.

وی بیان داشت: زیرساخت های لازم فراهم شده و تنها مشکل توقف عملیات اجرایی است.

معاون استاندار البرز گفت: این امر مهم با پیگیری استانداری البرز، و موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در صحن شورا نیز مورد پیگیری قرار گرفت و مصوب شد تا 16هزارو 500 میلیارد ریال از

محل فروش اراضی شهر کرج در اختیار سازمان قطار شهری قرار دهیم.

وی اضافه کرد: این اراضی مقرر شد به صورت تهاتر قرار گیرد تا فاز اول از خط دو مترو کرج به طول 16 کیلومتر مهیا شود اما این درحالی است که پیمانکار پروژه قطار شهری می گوید در قرارداد جایی ذکر نشده منجر به پذیرش تهاتر هستم و از سوی دیگر برای احداث فاز اول نیاز به مبلغ فوق داریم.

معاون استاندارالبرز افزود: اکنون شرایط به گونه ای است که نه امکان خلع ید وجود دارد و نه امکان فسخ پیمان و به رغم اصرار بر تهاتر، پیمانکار پذیرای این موضوع نیست.

معصومی یادآورشد: اخیرا شورای اسلامی شهر کرج موضوع تعدیل قیمت را منتفی اعلام کرده و قرار شد تا براساس قیمت تعدیل شده در سال 90 پیمانکار به وظیفه خود عمل کند .

کلانشهر کرج دارای شش خط مصوب قطار شهری است که عملیات اجرایی خط دو قطارشهری این کلانشهر به طول 27 کیلومتر از اوایل دهه 80 آغازشده که تاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط حفاری شده ،قرار است با تامین اعتبار در گام نخست شش کیلومتر از این خط به بهره برداری برسد تاکنون نیز دو رام قطار برای این خط خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار