از بیکاری و حاشیه نشینی و به گل نشستن کارخانه ها تا زمین خواری و کودکان خیابانی و نابودی کشاورزی؛از جمله مشکلاتی بود که ائمه جمعه فارس در نماز جمعه دیروز به آن اشاره کزدند.
کد خبر: ۱۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 14 March 2015
امام جمعه شیراز
آیت‌الله ایمانی با اشاره به معضلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشک‌سالی، حاشیه‌‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، گفت: این مشکلات شهر است و علاوه بر آن مسائل مختلفی در شهر وجود دارد.
امام جمعه لامرد:با زمین خواران برخورد کنید؛کودکان خیابانی را دریابید
حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه هیچ استثنائی برای گروه و فردی ویژه نداریم و هرچیز باید از طریق مراجع قانونی بگذرد متذکر شد: شهر لامرد نیز دارای محدوده خاصی است که زیر نظر اداره راه و شهرسازی قرار دارد و اراضی خارج از محدوده نیز در اختیار منابع طبیعی بوده که باید نظارت کنند و مردم نیز گزارش دهند و با زمین‌خواران برخورد قانونی ‌شود.

وی بیان داشت: برخی با کاشتن دو درخت می‌خواهند زمین تصرف کنند که این‌گونه نیست و نظارت دقیق انجام می‌شود و شهرداری لامرد نیز باید نسبت به اراضی از کار افتاده اقدام کنند، نقشه‌برداری شود و عوارض آن گرفته و مالکیت مشخص شود.

امام‌جمعه موقت لامرد به موضوع مهم کودکان خیابانی در لامرد نیز اشاره کرد و خواستار رسیدگی سریع از سوی اداره بهزیستی این شهرستان شد و اذعان داشت: کودکان خیابانی در خیابان‌های شهر لامرد مشغول جمع‌آوری زباله‌ها هستند که باید حقوق آنها پیگیری شود حتی اگر ملیت ایرانی نداشته باشند، چرا که ممکن است این موضوع به یک معضل تبدیل شود.

امام جمعه کازرون:با شیادان منابع ملی برخورد شود؛به درخت کاری و فضای سبز بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام خرسند گفت: در بحث حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست هم باید منافع ملی و هم حقوق مردم رعایت شود چراکه این خود مردم‌اند که حافظ محیط‌زیست و امنیت کشورند اما لازم است با شیادان و سودجویان منابع ملی برخورد قاطع شود.

وی بیان داشت: در سطح این شهرستان باید به درختکاری و سبز شدن زمین‌ها و تپه‌ها توجه شود و حالا که تمام تپه‌های شهر بنا به اظهاراتی صاحب و مالک پیدا کرده‌اند لازم است مسئولان با بررسی و دقت بیشتر نسبت به جلوگیری از نابودی تپه‌های موجود اقدام کنند چراکه دیده می‌شود تپه‌ها با مسطح شدن در حال از دست دادن شکل هستند.
امام جمعه مرودشت:منابع آبی رو به اتمام و کشاورزی مرودشت در آستانه انقراض است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت محیط‌زیست بر لزوم کاشت درخت و به‌ویژه حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد.

وی بابیان اینکه کشاورزی این شهرستان که جز بهترین محصولات بوده امروز به‌نوعی رو به انقراض است گفت: اگر توجه جدی به مسئله استفاده درست از منابع آبی داشتیم امروز دچار این مشکل نمی‌شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار