کد خبر: ۱۳۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴ 24 November 2015

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بیش از 70 درصد شکل‌گیری شخصیت افراد در سنین پیش از دبستان است که در این راستا بهزیستی آمادگی لازم برای استفاده از روحانیان را در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها برای آموزش نماز و احکام و معارف اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، داریوش بیات نژاد در جلسه ستاد اقامه نماز که امروز در باشگاه میلاد کرج با حضور دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز، مدیرکل زندان‌های استان و سایر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داده افرادی که به هر نحوی دچار انحراف و کج‌روی در جامعه شده‌اند، از اعتقادات مذهبی پایین‌تری در مقایسه با سایر افراد جامعه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در این راستا بحث ترویج نماز در مراکز بهزیستی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، افزود: دین و مذهب بزرگترین عامل بازدارنده برای هرگونه کج‌روی و انحراف محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: ما به عنوان کارگزاران نظام اسلامی باید به حداقل احکام و معارف اخلاق اسلامی آشنایی داشته باشیم و در این زمینه صفوف نماز جماعت می‌تواند همدلی و صمیمیت ایجاد کند که با توجه به سال همدلی و همزبانی، ارتقا کمی و کیفی برپایی نماز جماعت در ادارات می‌تواند در این حوزه بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیان مذهبی که به عنوان کارشناس امور مذهبی علاوه بر اقامه نماز، باید در مورد احکام، اخلاق و معارف اسلامی دقایقی آموزش دهند، گفت: بسیاری از بداخلاقی‌های موجود در ساختار اداری با آشنایی با اخلاق و معارف اسلامی برطرف می‌شود.

بیات‌نژاد خاطرنشان کرد: دیدگاهی که در حال حاضر وجود دارد و اشکالاتی را ایجاد کرده این است که شخص روحانی برای برپایی نماز دستمزد دریافت می‌کند، درحالی که باید به واسطه آموزشی که در حوزه احکام و دین می‌دهد، دستمزد دریافت کند و در این راستا انتظار می‌رود حتی 10 دقیقه برای این موضوع توسط روحانیان وقت گذاشته شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی آمادگی و انتظار دارد که روحانیان در مراکز بهزیستی حضور یافته و مشکلات روحی افراد تحت پوشش را برطرف کنند، یادآور شد: علم ثابت کرده که بیش از 70 درصد شکل‌گیری شخصیت افراد در سنین پیش از دبستان است که در این راستا بهزیستی آمادگی لازم برای استفاده از روحانیان را در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها برای آموزش نماز و احکام و معارف اسلامی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار