مرکز فارس به‌عنوان دومین مرکز ساماندهی و نگهداری معتادان کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 13 March 2015

محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز فارس به‌عنوان دومین مرکز ساماندهی و نگهداری معتادان کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدف عرضه مواد مخدر ضربه زدن و نابود کردن نسل نوجوان و جوان است و باید همواره با هوشیاری تمام در برابر این معضل مقابله کرد.

ابراهیمی اضافه کرد: تغییر نحوه استفاده و مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی مشکلات جدیدی را ایجاد کرده و در این زمینه باید رسانه‌های دیداری، نوشتاری، شنیداری و الکترونیک با اطلاع‌رسانی‌های لازم و به‌موقع به بحث پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در سال جاری با ایجاد تعامل سازنده بین دستگاه‌های استانی اقدامات خوبی انجام شد که برگزاری جشنواره‌های دانشگاه پاک، جشنواره ملی ایده‌های برتر و همایش نقش مشارکت‌های اجتماعی در کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از آن جمله بود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال 1392 طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر برای نخستین بار در ابعادی وسیع در شهر شیراز آغاز شد و نگهداری، درمان و کاهش آسیب و اشتغال معتادان در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله شورای شهر و شهرداری شیراز، نیروی انتظامی استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهزیستی استان انجام شد، بیان کرد: با آغاز اجرای این طرح از 15 اسفندماه 1392 تاکنون تعداد 2 هزار و 166 نفر از معتادان تزریقی و پرخطر از سطح شهر جمع‌آوری و به 9 مرکز درمانی منتقل شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ابراز داشت: حمایت‌های استاندار فارس باعث به دست آمدن موفقیت‌های فراوانی در بخش مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به وضعیت معتادان شده است.

وی ادامه داد: تا مهرماه سال گذشته در استان فارس تنها 11 کمپ ترک اعتیاد و نگهداری معتادان وجود داشت که در حال حاضر ساخت مرکز ماده 16 مخصوص نگهداری معتادان پرخطر با ظرفیت 800 نفر انجام شده و تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ابراهیمی افزود: 28 مرکز ترک اعتیاد متخلف تعطیل و پلمب شده و در حال حاضر نیز هیچ کمپ متخلفی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اولویت‌های سال 94 نیز گفت: اشتغال‌زایی و جامعه‌پذیری معتادان پاک‌شده مدنظر قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری معتادان پرخطر در شیراز گفت: مرحله پنجم طرح جمع‌آوری از 15 اسفندماه امسال‌ در شهر شیراز آغاز شده است و در این مرحله 350 نفر از معتادان حاد و پُرخطر خیابانی از سطح شهر جمع‌آوری و برای سیر مراحل درمان به مراکز اقامتی میان‌ مدت ارجاع شده‌اند.

برچسب ها: اعتیاد ، مرکز اعتیاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار