تابناک: به دنبال پلمب چهار شعبه از مؤسسات ثامن الحجج در استان البرز تعدادی از مردم اصفهان در دو روز گذشته با مراجعه به شعبه‌های این موسسه در استان خواستار برداشت تمام پول و بسته شدن حساب‌هایشان شدند.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 24 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شعبات مؤسسه ثامن الحجج در استان اصفهان روزهای پرالتهابی را سپری می‌کنند و در پاسخ مردمی که خواهان برداشت تمام پول‌هایشان هستند عنوان شده که به هر شخص تنها یک میلیون تومان داده می‌شود.

یکی از کارمندان موسسه ثامن الحجج در شعبه آتشگاه به خبرنگار ایسنا گفت: به علت صحبت‌هایی که استاندار کرج داشت و از قضا تکذیب هم شده مردم نگران شده و به شعب مختلف مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم صاحبان حساب در موسسه خود را آرام کنیم، ادامه داد: هیچ مشکلی نیست و هر کسی هم بخواهد تمام پولش را برداشت کند به او پرداخت می‌کنیم؛ امروز مثل همیشه روز آرامی را داشتیم حتی چندین نفر برای افتتاح حساب به ما مراجعه کردند.

اما یکی از تجمع کنندگان در این رابطه گفت: پول‌های ما را نمی‌دهند و در جواب می‌گویند روزی یک میلیون تومان به هر نفر داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت فعالیت شعبات استان البرز می‌خواهم تا دیر نشده تمام پولم را بگیرم و حسابم را ببندم زیرا می‌ترسم مؤسسه ثامن الحجج هم به سرنوشت میزان دچار شود!

همچنین یکی دیگر از شهروندان گفت: پول من کمتر از 50 میلیون تومان است آخر کسی که 500 میلیون تومان در حسابش دارد روزی یک میلیون تومان به چه دردش می‌خورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
من از سپرده گذاران ثامن الحجج هستم.
شما که نظر ما را نمی گذارید.
فقط می خواهم بگویم شما نه تنها از خدا نمی ترسید بلکه جهنمی بوده و تهمت و غیبت و دروغ را سرلوحه کار خود قرارداده اید تا به هدف خود برسید. نمی دانم چرا؟
همه می دانند دادستانی البرز تکذیبیه بسته شدن شعبات البرز را داد. اما شما تازه دارید از آب گل آلود ماهی می گیرید؟ این خبر مربوط به 5شنبه گذشته است نه امروز.
اگر خدا را قبول دارید دروغ ننویسید که بردن آبروی دیگران گناه کبیره بوده و خداوند حق الناس را نمی بخشد و در آتش جاودانه مخلد خواهد بود.
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
خبر که دروغ از آب در آمد. مگر خبر پلمپ چهار شعبه استان البرز از سوی دادستان استان البرز تکذیب نشد. خبر تکذیبیه در سایت دادستانی البرز موجود است تنها کافی است عنوان "دادستانی استان البرز" را در گوگل جستجو کنید تا مطلب را در سایت دادگستری استان البرز مشاهده نمایید. چرا نشر اکاذیب می کنید؟ آیا این خود شایعه افکنی نیست که مخاطب خود را سردرگم می کنید و حق را با باطل در می آمیزد؟ سخنی با شما و مخاطبین شما دارم. در شگفتم که چطور اصحاب رسانه اینگونه فریفته آن خبر کذب شدند. و از آن عجیب تر سکوت معنا دار آنها و تأیید و پوشش آن شایعه است. آیا از بدو انتشار این شایعه در هفته پیش تا آن هنگام که دادستان محترم، مجبور به اعلام تکذیبیه ای رسمی شد تا نیرنگ مغرضان را برملا سازد؛ حتی یک سایت، منبع و روزنامه ای را می شناسید که در کذب بودن آن شایعه تاکنون مطلبی را منتشر کرده باشد؟ آیا منبعی را می شناسید که با استناد به شواهد عینی و نه القائات دیگران، در رد آن مطلبی را منتشر و کذب بودن آن مصاحبه کذایی را فریاد زده باشد؟؟؟ حاشا و کلا که عملکرد رسانه ها دلیل اصلی پخش شایعه بود. باید مطلق سخن بگویم که کل رسانه ها اعم از معتبر و غیر آن، دولتی و غیر آن، اعم از خبرگزاری ها، سایت ها و روزنامه مخاطبین نقد من هستند. در این ایّام، فضای مجازی به گونه ای سازمان یافت که ذم و رد موسسه ثامن الحجج گویا مد روزی است که هر که در نفی این موسسه سخن نگوید و مطلبی منتشر نکند، گویا دگر اندیش، امّل و از قافله عقب مانده است. از خوانندگان محترم تقاضا مندم اندکی در اینباره تأمل کنند. آیا وقت آن نرسیده که گوش و چشم خود را باز کنیم و از آن هجمه ناجوانمردانه و کاملا سازمان یافته و از این مظلومیت پی به اهداف پشت پرده ببریم؟ آیا وقت آن نرسیده که در برابر شانتاژهای مغرضانه ایستادگی کنیم و سحر آنرا باطل نماییم؟ آیا وقت آن نرسیده است که از مظلومیت موسسه ثامن الحجج در این ماجرا بگوییم و آنرا فریاد کنیم؟ آیا وقت آن نرسیده که به موسسه مذکوراعتماد وتا قبل از اتمام حسابرسی و انتشار گزارشات حسابرسان معتمد بانک مرکزی، قضاوت خود را به دست القائات مغرضان نسپاریم؟ حال که حقیقت روشن وکید مغرضان، باطل گشته است؛ آیا روا است همچنان قضاوت های نادرست کنیم و قبل از اثبات جرم، موسسه ثامن الحجج را محاکمه نماییم؟ آیا روا است در این جو روانی همچنان غرق شویم و به حقیقت پشت کنیم؟ جوی روانی و البته هیجانی که یگانه هدف آن تنها زمین زدن موسسه مذکور است و چیزی که در استراتژی آنها همچنان مغفول و نادیده انگاشته می شود؛ مردم، سرگردانی آنها و بی کاری خیل افرادی است که در این موسسه و یا زیر مجموعه های آن فعالیت می کنند که به گواه اخباری که در اینباره منتشر شده؛ اشتغال زایی آن بالغ بر بیست و یک هزار نفر است. البته در نظر آن غرض ورزان که در نظرات پیشین خود نیز آنها را معرفی کرده ام، هدف وسیله را توجیه می کند! چنانکه در این فقره از تمامی ابزارهای خود بهره گرفتند تا مردم را گمراه و حقیقت را پوشیده نگه دارند غافل از آنکه خداوند متعال می فرماید که "إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْدًا وَأَكِيدُ كَيْدًا"
از شما مسؤلین محترم و هیأت تحریریه سایت تقاضا دارم همانگونه که هدف احتمالی شما از درج اخبار موسسه مذکور، روشن شدن مساله و نجات مردم از سردرگمی است. اینبار خود قلم به دست بگیرید و مغرضان را رسوا و از حقیقت دفاع کنید که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ما است. این انتظار از شما خواننده محترم نیز روا است. این مطالب فوق العاده معتبر را در سایت دادگستری استان البرز و خبرگزاری مجلس شواری اسلامی مطالعه فرمایید تا وظیفه خود را در دفاع از حقیقت دریابید و رسالت حرفه ای خویش را انجام دهید.
به هر صورت نگرانی مردم به حق و حتما محترم است، اما نکته ای عجیب، حیرت آور و قابل تأمل در این میان وجود دارد؛ این مساله در ترازوی وجدان، دو کفه کاملا متفاوت دارد. در یکسو شایعاتی آنچنان قوی قرار دارند که این روزها به مدد برنامه ریزی منسجم آقایان و اهتمام رسانه ها، بارها و بارها جای واقعیات را گرفته اند و حقیقت را به حاشیه برده تا از چشم مردم پوشیده بماند؛ غافل از آنکه در محضر وجدان، ارزش از آن کفه ای است که بالاتر است و آن دیگری، نشانی جز سبکی و رسوایی نخواهد داشت؛ زیرا بنیان آن بر دروغ و فریب مردم استوار است. از شما خواننده محترم می پرسم، آیا نبود شایعه ای که به نقل از دادستان البرز در جامعه منتشر کردند که خبر از تعطیلی شعب و توقیف اموال موسسه ثامن الحجج می داد؟ آیا نبود شایعه اختلاس، پولشویی و خیانت؟ آیا نبود شایعه ... ؟ شایعاتی که همه ما این روزها به کرّات آنرا شنیده و در رسانه ها آنرا خواند ایم. امّا این روزها ساخته های دروغ گویان مغرض، یکی پس از دیگری بر ملا می شود و رؤیای پوشالی آنها را نابود می کند. تکذیبیه دادستان البرز، ورود نمایندگان مجلس به قضیه، پخش گزارشی تفضیلی در اخبار سیما و انتشار دوباره تکذیبیه در آن تنها گوشه ای از حقایقی را بر ملا می کند که آن مغرضان با سانسور شدید خبری و با سوء استفاده از غفلت مردم و رسانه ها، تا کنون مانع آن شده بودند و با التهاب آفرینی و پخش اخبار دروغین، در جامعه التهاب ایجاد کردند. به هر صورت، این حقایق آتش بر خرمنی زد که بذر شوم آن، ماه ها پیش کاشته شده بود و این روزها با خنده هایی مستانه، حاصل عمل خویش را درو می کردند. آیا به راستی نمی شود آن مساله را به قضاوت وجدان احاله داد و در برابر حکم آن سر تعظیم فرود آورد؟ آیا نمی شود اسیر شایعات نشد و تنها به مستندات، عینیات و حقایق نظر افکند؟ مستنداتی که تنها با اتمام گزارش حسابرسی حاصل می شود. پس به جای التهاب آفرینی، بهتر است منتظر ارائه گزارش باشیم و بعد در آنباره تصمیم گیری نماییم. امیدوارم حداقل این بار با چاپ این نظر، حسن نیت و جایگاه رسانه ای خویش را در برقراری ارتباط میان مردم و مسولان اثبات نمایید و با عدم انتشار آن، نمایشی بودن فیلد نظرات و یا گزینشی بودن آنرا دوباره اثبات نکنید که به زعم من چاپ این نظر منتقدانه، معیار سنجشی برای مخاطبانتان است.
منتظر پاسخ شما هستم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
به دادستانی چه ربطی داره
بانک مرکزی اعلام کرده غیر قانونیه
اقای امیرجسین
بانک مرکزی مسئول صدورمجوزه
تابناک مچکریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار