بسته خبری ویژه اربعین حسینی (3)
"بسته خبری اربعین حسینی" بسته ای است که تابناک خوزستان برای اطلاع رسانی آخرین اقدامات، مشکلات، آمار زائران و وضعیت جوی مسیرهای تردد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) متشر می کند.
کد خبر: ۱۳۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 22 November 2015
بازدید فرمانده ناجا کشور از مرز چذابه

فرمانده نیروی انتظامی از امکانات و زیرساخت های پایانه مرزی چذابه، موکب های عزاداری و فرآیند تردد زائران اربعین حسینی و همچنین خروجی های این پایانه دیدن و از روند آن ابراز رضایت کرد.

وی در این دیدار که فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، فرمانده مرزبانی استان و شماری از فرماندهان این نیرو حضور داشتند تاکید کرد: زائران اربعین حسینی برای خروج از مرز حتما باید گذرنامه و ویزای معتبر همراه داشته باشند.

سردار اشتری افزود: بر اساس توافق مسئولان سیاسی و امنیتی دو کشور ایران و عراق، زائران اربعین حسینی بدون داشتن روادید و گذرنامه نمی توانند به عتبات عالیات مشرف شوند.

فرمانده نیروی انتظامی از پذیرایی و مشارکت مردم این مناطق از زائران اربعین حسینی در مسیر اهواز تا چذابه که نمونه ای از ارادت و عشق آنان به ائمه اطهار (ع) بویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) است تقدیر کرد و در ادامه بر همکاری زائران عتبات عالیات با نیروهای انتظامی و مرزبانی به منظور سهولت در تردد آنها تاکید کرد.

وی پس از بازدید از مرز چذابه با تعدادی از زائران اربعین حسینی که با پای پیاده عازم کربلای معلی بودند دیدار و گفت و گو کرد.

سردار اشتری قرار است از مرز شلمچه در 16 کیلومتری غرب خرمشهر نیز دیدن کند.

مرز بین المللی چذابه و مرز شلمچه دو کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است. (منبع: ایرنا)



زائران ایرانی به هیچ وجه سوار خودروهای شخصی نشوند

سرتیپ العبودی یکشنبه در دیدار 'محمد نظارت' مدیر پایانه مرزی شلمچه با وی مرز شلمچه گفت:امکانات لازم برای انتقال زائران از مرز بین المللی شلمچه به بصره و دیگر شهرهای عراق فراهم است و با پیش بینی خودروهای مسافربری جمعی، این نیاز پاسخ داده می شود.

وی با توصیه به زائران کربلا مبنی بر خودداری از سوار شدن بر خودروهای مسافربر شخصی گفت:البته تمهیدات لازم برای حمل و نقل مطمئن زائران اندیشیده شده است و برای تامین امنیت بیشتر زائران، به آنان توصیه می شود از خودروهای حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

العبودی تاکید کرد:احتمال دارد برخی مسافربرهای شخصی، بخواهند از زائران ایرانی سوء استفاده کرده یا مشکلی برای آنان به وجود بیاورند.

العبودی با درخواست از مسئولان ایرانی برای ارائه نکات ایمنی و امنیتی به زائران از طریق رسانه های جمعی، گفت:هماهنگی های لازم در مرز شلمچه به بصره انجام شده است و نیازی نیست که زائران بر خودروهای مسافربر شخصی سوار شوند.

کلانتر مرزی عراق در شلمچه تصریح کرد:بیم آن می رود، برخی سوء استفاده کنندگان بخواهند از فرصت حضور زائران ایرانی در مسیر شلمچه به بصره در راستای اهداف سوء، بهره برداری کنند. (منبع: ایرنا)



استقرار پمپ بنزین سیار در مرز چزابه

عبدالصاحب شمخانی اظهار کرد: به مناسبت ایام اربعین حسینی و به منظور تسهیل در رفت و آمد زوار در مرز چزابه، دو جایگاه سیار با ظرفیت 30 هزار لیتر برای تامین بنزین و 30 هزار لیتر به منظور تامین نفت و گاز اتوبوس‌ها احداث شد.

وی ادامه داد: کار عملیاتی جایگاه‌های سوخت رسانی از امروز  آغاز و تا 15 آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز با بیان اینکه پمپ بنزین سیار به صورت روزانه توسط نفتکش‌ها سوختگیری می‌شود، تصریح کرد: جایگاه سوخت چزابه نیز با 90 هزار لیتر گنجایش آماده خدمات رسانی به زوار است.

شمخانی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: انبار نفت در مسیر جاده اندیمشک به سمت بستان با 10 نفتکش سیار موظف به توزیع و تامین نفت و گاز کامیون‌ها و تریلی‌های این مسیر به سمت چزابه است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در مسیر 110 کیلومتری از اهواز تا چزابه شامل شهرهای حمیدیه سوسنگرد و بستان هیچ مشکلی برای تامین سوخت ندارند. (منبع: فارس)



آخرین وضعیت جوی شهرهای مرزی خوزستان، کربلا و نجف

کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان گفت: از اواخر روز دوشنبه آسمان شهرهای جنوبی استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر بارانی خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می شود از دوشنبه در شهر بصره با افزایش ابر، بارش باران داشته باشیم. کربلا و نجف نیز از روز سه شنبه به تدریج با افزایش ابر شاهد بارش باران خواهند بود.

بهادری ادامه داد: میانگین دمای هوا در بصره 17 الی 24، نجف 13 الی 19 و کربلا 13 الی 20 درجه خواهد بود.


وضعیت جوی استان خوزستان

بازدید فرمانده ناجا از چذابه/ توصیه کلانتر مرزی عراق به زائران ایرانی/ آخرین وضعیت هوای شهرهای مرزی خوزستان، کربلا و نجف

وضعیت هوای بصره

بازدید فرمانده ناجا از چذابه/ توصیه کلانتر مرزی عراق به زائران ایرانی/ آخرین وضعیت هوای شهرهای مرزی خوزستان، کربلا و نجف

وضعیت هوای کربلا

بازدید فرمانده ناجا از چذابه/ توصیه کلانتر مرزی عراق به زائران ایرانی/ آخرین وضعیت هوای شهرهای مرزی خوزستان، کربلا و نجف

وضعیت هوای نجف

بازدید فرمانده ناجا از چذابه/ توصیه کلانتر مرزی عراق به زائران ایرانی/ آخرین وضعیت هوای شهرهای مرزی خوزستان، کربلا و نجف


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار