یک راننده جرثقیل به‌علت انتقال جریان برق بر اثر بی‌احتیاطی و ورود به شبکه بیست‌‌هزارولتی برق، جانش را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 22 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در تشریح این حادثه به شهرآرا گفت: گزارشی مبنی‌بر حادثه برق‌گرفتگی راننده جرثقیل در حوالی ساعت۴ صبح روز گذشته (شنبه) واقع‌در بولوار اقبال‌لاهوری در یک ساختمان نیمه‌تمام به مرکز١٢١‌‌ اعلام شد و ماموران در محل حادثه حضور پیدا کردند.

رضا نیک‌پیام افزود: این حادثه در‌حالی اتفاق افتاد که راننده جرثقیل برای جابه‌جایی سازه‌های این ساختمان در ساعات ابتدایی صبح اقدام کرده بود که به‌دلیل تاریکی هوا و نبود دیدکافی، بوم جرثقیل به شبکه بیست‌هزارولتی برق ورود کرده و پس از آن جریان قوی برق به بدن راننده که در کنار خودرو درحال انجام امور بوده و دستش به جرثقیل بود، انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: راننده ٣۵ساله در‌حالی‌که نکات ایمنی را رعایت نکرده و توجهی به شبکه هوایی برق نداشت، به‌دلیل شدت جراحت بر اثر جریان قوی برق در دم جان خود را از دست می‌دهد.

نیک‌پیام در ادامه با اشاره به جدی‌گرفتن توصیه‌های ایمنی ازسوی سازندگان ساختمانی عنوان کرد: پیمانکاران و سازندگان ساختمان قبل از راه‌اندازی کارگاه باید به شبکه‌های هوایی جریان برق توجه کنند و چنانچه شبکه‌ای در محل وجود دارد این موضوع را به کارشناسان شرکت برق اطلاع دهند.


جابه جایی سازه های ساختمانی در روشنایی روز

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی نیز باید توجه داشته باشند که شبکه‌های بیست‌هزارولتی برق دارای حوزه‌الکتریکی است و افراد بدون برقراری تماس دچار برق‌گرفتگی شدید خواهند شد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق مشهد بر به‌کارگیری کارشناسان حین جابه‌جایی سازه‌های ساختمانی تاکید کرد و گفت: رانندگان و متصدیان جرثقیل حتما در مواقع روشنایی روز برای جابه‌جایی سازه‌های ساختمانی اقدام کنند و همچنین درحین‌کار از یک کارشناس یا فرد باسابقه مرتبط با این فعالیت کمک بگیرند. چنانچه شبکه جریان برق در محل وجود داشته باشد، موضوع را به شرکت برق اطلاع داده و به‌صورت شخصی اقدام نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار