شیخ دقاق در جمع دانشجویان:
عالم مبارز بحرینی گفت: عربستان در خصوص بحرین از اطلاعات آمریکا و دستگاه‌های جاسوسی آنها استفاده می‌کند، ما امروز در بحرین دو پایگاه نظامی از آمریکا و انگلیس داریم.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷ 21 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، شیخ دقاق، از علمای بحرین امروز در اردوی آموزشی دانشجویی شهید مهند حلبی آغازگر انتفاضه سوم فلسطینی در هتل سحاب طرقبه با بیان اینکه برای اتفاق افتادن یک انقلاب علت حادث مانند انگیزه، ایمان و همچنین اقدام باید وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این عوامل در انقلاب بحرین وجود دارد و انگیزه مردم اصلاح وضع موجود است

وی گفت: برای ایجاد یک حرکت انقلابی باید رهبری، حرکت مردمی و خون شهدا و وحدت ملی نیز وجود داشته باشد که این عوامل هم در انقلاب ما وجود دارد.

این عالم مبارز بحرینی با بیان اینکه قیام انقلابی مردم بحرین حرکت حزبی و گروهی نیست، بیان داشت: این یک حرکت مردمی علیه آل خلیفه بود بنابراین این جریان ادامه خواهد یافت.

شیخ دقاق افزود: ملت بحرین ملتی استوار و شهید پرور هستند و در نتیجه انقلاب آنها به نتیجه خواهد رسید.
وی بیان داشت: البته این انقلاب به طول می‌انجامد زیرا قیام‌های مردمی در کشورهای دیگر حدود 30یا 40 سال طول کشیده است؛ انقلاب اسلامی ایران 14 سال طول کشید که این در مقایسه با سایر انقلاب‌ها زمان بسیار کوتاهی است.

این عالم مبارز بحرینی با تاکید بر اینکه حرکت مردم بحرین مسالمت آمیز است، خاطرنشان کرد: این اقدام مردم بحرین که بدون سلاح می‌باشد باعث ترس آل خلیفه شده و به همین دلیل نیروهای خارجی وارد بحرین کرده‌اند.

وی بیان داشت: این نیروها تاکنون بسیاری از مساجد به طور کامل خراب کرده‌اند نسخه‌های قرآن و هزار نسخه از کتب ادعیه را آتش زده‌اند و همچنین هزار نفر را زندانی کرده‌اند.

شیخ دقاق با بیان اینکه ما تاکنون صدها شهید برای انقلابمان داده‌ایم؛اما هنوز ایستادگی می‌کنیم گفت: دلیل مقاومت مردم بحرین الگو گرفتن از قیام سید الشهدا و امام خمینی(ره) است ما به خدا تکیه داریم و به ابرقدرتها و دولتهای دیگر نیازی نداریم.

این عالم مبارز بحرینی در پاسخ به این سوال که چرا مردم بحرین در قیام از سلاح استفاده نمی‌کنند؟ گفت: آل خلیفه به مردم آموزش نظامی نداد و این امر در کشور ما ممنوع بود از طرفی دیگر طبیعت ما مسالمت آمیز است.

وی افزود: اگر مردم بحرین مسلح شوند و بخواهند قیام خود را با سلاح ادامه دهند جنگ داخلی شکل می‌گیرد و آن گاه آل خلیفه که اکنون دشمن ماست تبدیل به حاکم برای قضاوت می‌شود.
شیخ دقاق در خصوص رهبران انقلاب بحرین خاطرنشان کرد: شیخ عیسی به دلیل مریضی خانه نشین است ولی اوضاع انقلاب را مدیریت می‌کند. علی سلمان محکوم به چهار سال زندان شده؛ اما از داخل زندان پیامک، کتاب و مقاله می‌نویسد. وضعیت رهبران انقلاب بحرین خیلی سخت است و از طرف دولت و داعش مورد تهدید قرار می‌گیرند.

این عالم مبارز بحرینی با اشاره به اینکه وضعیت مردم بحرین امروز بسیار سخت است، گفت: از زمانی که یمن و برخی کشورهای از عربستان جدا شدند آل سعود ترسیده و امروز چیزی جز بحرین در دست آنان نمانده است.

شیخ دقاق با بیان اینکه جمعیت کنونی شیعه بحرین 80 درصد است، گفت: حکومت ال خلیفه اهل تسنن را برای رای دادن به دولت تابعیت می‌دهد و در عوض شیعیان را سلب تابعیت و اخراج می‌کند برای همین جمعیت شیعه کم شده است.

کتایون حسینی / خبرنگار تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار