کد خبر: ۱۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 20 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

به گزارش خبرنگارمهر، اکبر میغی صبح جمعه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکارچیانی که مجوز شکار را از محیط زیست دریافت کرده اند می توانند درمناطقی که به عنوان مراکز آزاد شکار معرفی شده،   به شکار بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه شکارچیان می بایست بر اساس محدودیت های اطلاع رسانی شده درخصوص نحوه شکار، اقدام به شکار کنند افزود: شکارچیان می بایست فقط درخصوص شکار پرنده هایی که در پروانه شکارشان به آن اشاره شده است اقدام کرده و ازشکار گونه هایی که درحال انقراض هستند خودداری کنند.

میغی با بیان اینکه امسال فقط روزهای پنجشنبه و جمعه به شکار اختصاص داده شده است تصریح کرد: علاوه برشکار گونه های درحال انقراض، شکار در روزهای عادی نیز تخلف محسوب شده که درصورت مشاهده، علاوه برابطال مجوز شکار، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با اشاره به دو ماهه بودن پروانه های شکار در سال جاری گفت: پروانه شکار در سال جاری به دلیل شرایط خاص و تایید نبود وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سوی سازمان دامپزشکی به صورت دو ماهه صادر شده است.

به گفته میغی بر این اساس مقرر شده تا هر زمان که از سوی سازمان دامپزشکی وجود و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان اعلام شود، پروانه شکار به صورت یک طرفه و از سوی سازمان محیط زیست از اعتبار ساقط شود.

وی با اشاره به صدور نزدیک به دو هزار پروانه شکار در استان گیلان اظهار کرد: امید است شهروندان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت و حفاظت از محیط زیست در این امر اهتمام ورزند تا بدون هیچ گونه آسیبی به محیط زیست، شکارچیان نیز بتوانند ارتزاق کنند.

هرساله فصل شکار از اوایل مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد که امسال به دلیل احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، این مدت به دو ماه کاهش یافته است.

مجوز شکار در سال جاری بر اساس شرایط موجود محیط زسیت، وضعیت پرندگان مهاجر و همچنین تایید سازمان دامپزشکی درخصوص نبود بیماریهای خاص صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار