رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد:
رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: طرح دوست علمی ویژه دانش‌آموزان برتر و با استعداد در قم برای نخستین بار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 19 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قم، محمد محمدرضایی گفت: این طرح به منظور شناسایی دانش‌آموزان برتر در قم برگزار می‌شود که طی آن دانش‌آموزان برتر و نخبه شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف از برگزاری طرح دوست علمی گفت: این طرح با هدف شناسایی دانش آموزان مستعد و تسهیل در مسیر شکوفایی استعدادهای آنها، شناسایی دوست علمی از میان نخبگان و استعدادهای برتر، تمرکززدایی و افزایش گسترده حمایتی بنیاد ملی نخبگان به‌وی‍ژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد ارتباطات فرهنگی و اجتماعی علاوه بر ارتباطات علمی میان استعدادهای برتر و نخبگان به عنوان گروه‌های مرجع و دانش‌آموزان مستعد و تسهیل و تثبیت عدالت آموزشی به منظور رفع موانع شکوفایی استعدادهای افراد مختلف جامعه برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم، تقویت حس اعتماد اجتماعی و دلبستگی ملی در میان دوستان علمی و دانش‌آموزان مستعد، افزایش حس خودباوری، منزلت اجتماعی و افزایش انگیزه دانش‌آموزان مستعد به سوی کسب موفقیت‌های علمی ویژه در مناطق کم برخوردار و مدیریت و انتقال دانش و مهارت ها در میان استعدادهای برتر، نخبگان و دانش‌آموزان مستعد را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

محمدرضایی بیان کرد: جامعه هدف ما در این طرح دانش‌آموزان مستعدی که با معیارها و روش‌های مصوب شورای علمی بنیاد نخبگان استان توسط آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند، هستند که این طرح ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بیان کرد: این دوره در سه گروه ریاضی، فیزیک و علوم انسانی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان مناطق مختلف قم شناسایی و معرفی شده‌اند.

وی گفت: مراسم افتتاح طرح دوست علمی روز جمعه (28 آبان) در مدرسه شهید قدوسی برگزار می‌شود که در آن سرکار خانم نظری مدیرکل هم‌اندیشی بنیاد ملی نخبگان و مسئولان آموزش و پرورش استان قم به ایراد سخن خواهند پرداخت.

محمدرضایی گفت: این طرح به مدت سه روز و به صورت سه کارگاه، 6 ساعته اجرا خواهد شد که 60 نفر از دانش‌آموزان استان در کارگاه‌های علم دینی، تاریخ علم، تعلیم و تربیت اسلامی برای نخستین‌بار در این طرح شرکت خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار