رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بر یکپارچه‌سازی مراکز صدور معاینه فنی تاکید کرد و گفت: صدور معاینه فنی بدون معاینه واقعی امکان‌پذیر نباشد.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 21 November 2015

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بر یکپارچه‌سازی مراکز صدور معاینه فنی تاکید کرد و گفت: صدور معاینه فنی بدون معاینه واقعی امکان‌پذیر نباشد.

به گزارش تسنیم ، سردار تقی مهری در کارگاه آموزشی فرماندهان راهور کلانشهرها در همدان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این نشست‌ها هم‌اندیشی و تعامل بین شهرداری‌ها و پلیس راهور در کلانشهرهاست.

وی درباره یکپارچه‌سازی معاینه فنی نیز گفت: برای یکپارچه‌سازی مراکز معاینه فنی در کشور بحث‌هایی شده و وزارت کشور نیز به دنبال یکپارچه کردن مراکز معاینه فنی است ولی بخشی از این موضوع مربوط به قانون است.

مهری تصریح کرد: سنجش کیفیت خودرو در مراکز معاینه فنی و امکاناتی که در اختیار شهرداری‌ها و راه و شهرسازی برای معاینه فنی قرار دارد باید یکپارچه شده و صدور معاینه فنی بدون معاینه واقعی امکان‌پذیر نباشد.

وی عنوان کرد: برخی اعلام می‌کنند خودرویی که از کارخانه خارج می‌شود تا پنج سال به معاینه فنی نیاز ندارد ولی این مسئله مبنای منطقی ندارد چرا که برخی خودروهای با 10 سال عمر آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای تازه تولید شده دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه باید مشکلات کیفیت خودروها از مبدا حل شود، تصریح کرد: چسباندن کاغذی به عنوان معاینه فنی بر روی خودروها معنا نداشته و باید ریشه‌ای مشکل را حل کرد.

مهری با اشاره به اینکه کیفیت و استاندارد بودن سوخت خودروها از اهمیت بالایی برخوردار است که بر آلودگی هوا نیز تاثیر می‌گذارد، گفت: اعلام می‌شود که گازوییل مصرفی در کشور باید یورو 3 باشد ولی در برخی کشورها یورو6 استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره ساماندهی وانت‌بارها در سطح شهرها نیز گفت: وانت‌بارها در محل‌هایی که خلاف قانون است نباید متوقف شوند و در صورت مشاهده چنین مسئله‌ای باید اعمال قانون شده و با آنها رفتار قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ظرف یک مدت زمانی، تولید موتور کاربراتوری باید قطع شود ولی این امر نیازمند زمان در شرایط فعلی است، گفت: بسته پیشنهادی کامل برای موتورسیکلت به وزیر کشور ارائه شده است تا در روند تولید این موتور براساس ساختارهای امروز استفاده شود.

مهری با اشاره به اینکه موتور از زمانی که شماره‌گذاری می‌شود 10 سال عمر دارد، تصریح کرد: پلیس پیشنهادی مبنی بر تغییر در ساختار تولید ارائه داده است چرا که استفاده از این وسیله نقلیه تغییر کرده و ساختار بهره‌برداری به طور کامل تفاوت کرده است.

وی درباره ارسال پیامک تخلف به رانندگان متخلف نیز عنوان کرد: هدف از بهره‌گیری تجهیزات نوین در راهنمایی و رانندگی بازدارندگی است و اگر جرایم سریع به افراد اطلاع‌رسانی شود بازدارندگی لازم را دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه اطلاعات افراد و رانندگانی که برای ارسال پیامک در اختیار پلیس بوده محرمانه و غیرقابل انتشار است، بیان کرد: در بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ترافیکی در ابتدای راه هستیم و باید بیشتر از این تجهیزات استفاده کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار