بسته خبری تابناک تبریز
بسته خبری «تابناک تبریز»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۱۳۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 18 November 2015

خانواده مافیای خودرو در دولت

علیلو در گفتگو با فارس با طرح این سئوال که چرا این تسهیلات به سایر صنایع اختصاص نمی‌یابد جواب آن را در رانت، انحصار و سودجویی خلاصه کرد و اضافه کرد: خانواده مافیای خودرو در دولت جا خوش کرده و در قوه مقننه دارای جایگاه و صاحب کرسی خاصی است و این می‌شود داستان این تسهیلات ویژه برای خودروسازان.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مصرف کنندگانی که از این طرح استقبال کرده‌اند در واقع محصولات خودروسازان را با 2 برابر قیمت کنونی خریداری کرده‌اند و بعداز 5 سال هم محصولی که مستهلک شده صاحب خواهند شد.

علیلو بر اشتباه بودن این نوع حمایت تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که مسئولان و در راس آن متولیان صنعت کشور به خود بیایند و تغییر در دیدگاه، نگرش و نوع حمایت خود دهند که مطمئنا رونق صنعت خودرو و سایر صنایع کشور را به دنبال خواهد داشت.

انتقاد شدید از اختلاط کلاس‌های دختر و پسر در دانشگاه

حجت‌الاسلام محمدزاده با تاکید بر ضرورت تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان اظهار داشت: رصد موضوع‌های مرتبط با خانواده، مذهب، آموزش و رسانه در جریان پیشرفت کشور، مذهب مهمترین عامل هویت بخش و نگه دارنده خانواده است.

وی با انتقاد از اینکه نباید دچار روزمرگی شویم، گفت: برای تربیت و آموزش جوانان در مراکز آموزش عالی باید علاوه از آموزش و مدرک‌گرایی تعهدات دینی از جمله عصمت، حیا، حرام، حلال، محرم و نامحرم نیز به نحو مطلوب آشنایی کامل داده شود.

امام جمعه شبستر ضمن انتقاد شدید از اختلاط کلاس‌های برادران و خواهران در دانشگاه‌ها که به نوعی موجب تسری موضوع در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: اگر این مسائل در مراکز آموزشی و مدارس رعایت شود، موضوع نیز در خانواده‌ها رعایت می‌شود، در غیر این صورت دچار آفت و موجب تحقق خواسته دشمنان خواهیم شد.

دو درصد از زندانیان آزاد شده در استان، دوباره زندانی می‌شوند

مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی گفت: آمار افرادزندانی که پس از آزادی بار دیگر به زندان بر می گردند در کل استان دو درصد است.

میر علی اکبر بنی هاشمی در جلسه تودیع و معارفه رئیس زندان هشترود خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت و بازگشت پیروزمندانه افراد دربند به جامعه و خانواده می باشد.

وی افزود: فقر فرهنگی، اعتقادی و آگاهی باعث منحرف شدن برخی از افراد جامعه می شود بنابراین به کارهای خلاف قانون کشیده می شوند و موقعی که دستگیر و روانه زندان شدند مسئولین زندان وظیفه دارند که با اصلاح فرد خاطی،افراد را به اجتماع برگردانند.

بنی هاشمی یادآور شد: بسترهایی مانند ایجاد اشتغال، توانمندسازی زندانیان در حرفه آموزی، ادامه تحصیل تا مقطع دکتری و چندین مورد کار فرهنگی دیگر در زندان های استان برای افراد دربند فراهم شده است و زندانیانی که می خواهند اصلاح شوند و به بطن جامعه برگردند با فراگیری علم و حرفه در داخل زندان می توانند بعد از آزادی یک شغل آبرومند برای خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر سرپرست خانواده ای دستگیر و روانه زندان شود شالوده خانواده بر هم می ریزد بنابراین برای کاهش زندانیان باید کاری اساسی انجام داد و در صورت زندانی شدن فرد سازمان زندا نها وظیفه دارد که از خانواده های آنان حمایت کند.

خوش آمد گویی در خوی به زبان ترکی استانبولی

شورای شهر خوی واقع در آذربایجان در اقدامی غیر منتظره و خارج از عرف بین المللی مبادرت به نصب تابلویی در ورودی این شهر نموده که جدای از زبان فارسی به زبان ترکی استانبولی به وارد شدگان در این شهر خوش آمد گفته می شود.

در عرف جامعه بین المللی تابلوها به دو زبان رسمی آن کشور و زبان بین المللی نوشته می شوند.

شهرستان خوی با جمعیتی بالغ بر 200 هزار تن در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان غربی واقع شده است. آذری ها و کردها عمده سکنه این شهر را تشکیل می دهند. آیت الله العظمی خویی یکی از بزرگترین مراجع یک قرن اخیر از این خطه برخواسته است.

بر مسئولین شورای شهر خوی است که در فضایی که دشمنان نظام اسلام در پی کوفتن بر طبل قومی گرایانه برآمده اند از اقدامات حساسیت برانگیز و خلف منافع کشور پرهیز نمایند

.

نرخ بیکاری در استان نگران کننده است

فرماندار تبریز با اشاره به آغاز رونق اقتصادی در ماه‌های آتی، گفت: با افزایش درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی و صادرات غیرنفتی در کشور در سال آینده، شاهد عمده فعالیت‌ها در این بخش خواهیم بود که در این زمینه کارفرمایان و کارگران نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و البته تنظیم روابط صحیح این دو قشر نیز نقش بسیار مهمی در این پیشرفت دارد.

وی در ادامه با اشاره به نگران کننده بودن نرخ بیکاری در استان، تصریح کرد: با وجود اینکه در سال‌های گذشته استان آذربایجان‌شرقی با وجود صنایع بزرگ و فعالیت‌های تجاری و نرخ بیکاری در سال 84 5.4 درصد بود و پایان سال 92 12.8 درصد در تبریز رسید که در قبال این برون رفت از این وضعیت وظیفه داریم تا به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.


روز ثبت نام مشخص می شود که ثبت نام می کنم یا نه؟

یک کاندید احتمالی دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هر گونه خبر مبنی بر عدم حضور خود در مجلس شورای اسلامی را رد کرد و گفت: روز ثبت نام مشخص می شود که ثبت نام می کنم یا نه؟

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در گفتگو با آناج، اظهار کرد: من در هر سنگری که بتوانم به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کنم حضور پیدا می کنم و وظایف محوله را به نحو احسن به انجام می رسانم.

وی خاطرنشان کرد: از منظر شورای نگهبان خدمت رسانی در نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها منافاتی با نمایندگی مجلس شورای اسلامی ندارد و یک فرد در هر دو پایگاه می تواند حضور داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
جناب علیلو لطفأ شفاف بگید اگر نفری را میشناسید! مردم را بدبین نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
انگار تو کمیسیون صنایع معادن اختلاف افتاده بین بعضی ها! شاید هم نزدیک انتخابات جنگ زرگری باشه!
جعفریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
چرا تکلیف طرح تفکیک جنسیتی را در دانشگاه مشخص نمیکنند؟
پاسخ ها
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
طرح تفکیک جنسیتی یعنی چی؟ دانشگاه باید لباس و یونیفرم مخصوص داشته باشه، اونوقت نصف معضلات فرهنگی حل میشه.
محمدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
چرا ناراحتین که بزبان ترکی خوش امد گویی کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در شهرهای کرد نشین بزبان کردی خوش آمد تابلو نصب شده این هم اشتباه است؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
این حق هر قومیتی در کشور است که به استناد قانون اساسی زبان خودش رو آموزش ببینه و بنویسه! این یک متد گردشگری به سبک بومی هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
تابناک آذربایجان شرقی حامی حقوق آذری هاو قومیت هاست. این رو از مرام مراد تابناک آقا محسن میشه دریافت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
ما که مخالف گویش ترکی آذربایجان نیستیم وی ترکی استانبولی ارتباطی به خوی نداره!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار