در تجمع سپرده گذاران مقابل بانک مرکزی مطرح شد؛
جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج امروز چهارشنبه ۲۷ آبان مقابل بانک مرکزی تجمع کردند در حالیکه یکی از شعارهای تجمع کنندگان این بود که چرا موسسه ثامن الحجج پول مردم را پس نمی دهد؟!
کد خبر: ۱۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 18 November 2015
به گزارش مشهد نیوز و به نقل از بانک مردم، سپرده گذاران خواهان رسیدگی به مشکلات خود هستند چراکه بسیاری از آنها در مراجعه به شعب ثامن الحجج و طلب سپرده خود با پاسخ‌های مبهم مواجه می‌شوند و عملا نمی توانند سپرده خود را تحویل بگیرند.

در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه، نمایندگان بانک مرکزی برای شنیدن سخنان تجمع‌کنندگان به میان آنها آمدند و سپرده‌گذاران مشکلات خود را با آنها در میان گذاشتند.

سپرده‌گذاران بلاتکلیفی ثامن‌الحجج و طولانی شدن روند اخذ مجوز و همچنین مشخص نبودن تکلیف سپرده آنها را از مهمترین مشکلات خود اعلام کردند. این تجمع آرام به دور از هر تنشی برگزار شد.

سبحانی نیا: این موسسه از لحاظ منابع مالی در وضعیت خوبی به سر می‌برد

در خصوص آخرین وضعیت مؤسسه ثامن الحجج، خبرآنلاین، گفتگویی با حسین سبحانی نیا، نماینده مردم نیشابور در مجلس انجام داد و نوشت: یک نماینده مجلس از وضعیت مثبت منابع و حسابرسی‌های این موسسه سخن گفت. 

حسین سبحانی‌نیا، در این باره گفت: تاکنون اقدام نامطلوبی از طرف موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج مشاهده نشده‌ است.

او افزود: این موسسه از لحاظ منابع مالی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و مشکلی تاکنون در این باره به وجود نیامده‌ است.

سبحانی‌نیا در پایان بیان کرد: موسسه مالی ثامن‌الحجج پیگیر اخذ مجوز از بانک مرکزی بوده و حسابرسی‌های آن تاکنون مثبت بود‌ه‌ است و بنده تا به امروز تخلفی از این موسسه نشنیدم.

در ادامه تصاویر تجمع امروز سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی را مشاهده می کنید:

 ۱۴

۱۵

۱۶

۱۸

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
لطفاً به آقای سبحانی نیا بگویید بیاید پول مردم را بدهد...اگه موسسه مشکل ندارد پس چرا جوابگو نیست...تا کی صبر کنیم...بیش از1 ماه است که پولمان را نمیدهند آنوقت این آقا تازه از خواب بیدار شده میگه مشکلی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
عمو دلت خوشه ها ما هشت ماهه درگیر آرمان هستیم هنوز پولی نگرفتیم.اونوقت یکماهه میخوای زود بیای و بری.تازه اول راهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
خب اگه مشکل نداره بیاد پول مردم رو بده به خدا من 6 سال تو این موسسه حساب دارم هیچ وقت هم مشکل نداشتم. ولی الان واقعا پولمو لازم دارم خانه خریدم چک کشیدم الان تو دو ماه دو تا چک برگشتی دارم تازه صاحب ملک ضرر زیان هم می خواهد به خدا اگه تا اول آذر تکلیف این موسسه معلوم نشه باید با وجود اینکه تو حسابم 400 میلیون پوله برم زندان!!! این انصافه موسسه ای که من این همه بت اعتماد کردم.
شهرستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
((سبحانی‌نیا:تا به امروز تخلفی از این موسسه نشنیدم))
این که پول مردم را نمیدهد تخلف نیست!!!!
اگر چشمانتان را باز کنید تخلف به این بزرگی کاملاً واضح است
میثاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
رسول جان. بابا موسسه پول من و شما را تو گاو صندوق نگذاشته و ورد بخونه زیاد بشه. موسسه برای سود دادن پولها را وام میده . ملک میخره . سرمایه گذاری میکنه. صبور باشیم تا مجوز صادر بشه . چرا میخواهیم تجربه تلخ میزان را برای ثامن الحجج تکرار کنیم.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
من امروز به یک شعبه تهران مراجعه کردم و سه میلیون تومن پول گرفتم چرا الکی با عابروی مردم بازی میکنید و دروغ میگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
از اون سه میلیون تومن، یه مقدارش رو صرف درس خوندن بکن. آبرو درسته نه عابرو.
ضمنا خوش به حالت. پولای درشت ما رو که نمیدن. سه میلیون تومن هم شد پول.
زارعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
اقا یا شانس داری یا پارتی ما که نتونستیم یک تومن هم بگیریم البنه از شعبه میبد الان یک ماهه
کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
خوش به حالت شانست خوب بوده .بیا کرج تا ببینی فقط اسم مینویسن . دوروغ چیه پول نمیدن مردم دیروز سیصد نفر فقط اسم مینوشتن و وعده سر خرمن میدادن.خدا به دادمون برسه.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
مگه میخوان بانک فدرال آمریکا رو حسابرسی کنن که اینقدر طولش میدن از اول شهریور اوضاع شعبه های تهران به هم ریخته اینقدر هم دارن سانسور خبری میکنن که تو شهرستان ها کسی متوجه نشه و قبل انتخابات در حد فاجعه رخ نده. به این نماینده محترم بگین یه سر تشریف بیارید تو یکی از شعبه ها ببینید لازم به شنیدن نیست. مردم رو انداختن به گدایی واسه 1 تومان باید اسم بنویسی یه ماه بعد بهت بدن!!!!
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
واقعا متاسفم برای این سیستم سیاه باز که با روح و روان مردم بازی میکنه الان داره فشار میاره به مردم که پولشون رو تو بانک دولتی سرمایه گزاری کنند و سود 6 درصد روز شمار به جای 22 درصد بگیرند و بعد همون بانک با پول شما وام میده سود 35 درصد از متقاضیان وام میگیره ...الان هم چون درآمد بانکها کم شده این داستان رو بوجود آوردند که مردم بد بخت پولشون رو بزارند تو بانکهای دولتی و هر روز بدبختر بشند یا برند تو قمارخانه بورس دولت سرمایه گزاری کنند که هر موقع دوست داشتند ببرند بالا یا هر موقع دوست داشتند بیارن پایین....بیچاره مردم که باید تاوان زیاده خواهی بعضیها رو بدند.....
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
سلام علیکم
متاسفم که به این نظرات اکتفا کرده اید و به دروغ چهره تعاملی نشان می دهید و نظر متنقدانه مرا منتشر نکردید؛ احتمالا به پندار شما غیر قابل انتشار است!
abtin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
سلام به همه.حدود 5ساله مشتری کرمانشاه این موسسه هستم و خواهم بود،سپرده بلند مدت 5ساله و روز شمارم دارم ، امروزم 28آبان 20تومن لازم داشتم خداوکیلی بدون هیچ مشکلی مثل همیشه بهم پرداخت کردند،
واسه آخرین اخبار هم به سایت اخبار بانک،و اخبار موسسات مراجعه کنید،امیدوارم زودتر کار مجوزش را انجام بدهند
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
سلام علیکم
تجمع طنز آمیزی است. مردم از کسانی انتظار دادخواهی دارند که مقصران اصلی وضع موجود اند. افراد بی مسولیتی که با سوء مدیریت خویش، بحران آفرینان اصلی و تشدید کننده آن هستند. در قضیه میزان خاطرتان هست چطور ماه ها مردم را سرگردان کردند و پای خود را از بحران کنار کشیدند تا اینکه با ورود نمایندگان محترم مجلس و شورای عالی امنیت ملی در نهایت مساله ختم به خیر شد. هم آنها که به بهانه واهی مجوز نداشتن میزان، پای خود را از قضیه کنار کشیدند و مردم را سرگردان کردند و دیر نباشد که طبل رسوایی این جماعت نیز پوست بترکاند چنانکه ادعای درغین آنها اینبار از زبان آقای ثروتی نماینده محترم مجلس آشکار شده که اظهار کرد: " بانک مرکزی می گوید موسسه مالی و اعتباری میزان مجوز نداشته؛ اما این طور نبوده و این موسسه توانسته طی دوره ریاست قبلی بانک مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کند". البته در آینده حقایق بیشتری آشکار و این به ظاهر مسؤلان، بازخواست و محاکمه خواهند شد. اما ریشه بحران که با مصاحبه های مسولان بانک مرکزی آغاز شد و تنها به تهران و حومه آن منحصر است؛ نگاه سیاسی آقایان به ظاهر مسؤل است. هیچ دقت فرموده اید علیرغم مشکلات سایر موسسات که هر از چند گاهی رسانه ای می شود و شما خود با مراجعه به شعب حتی آرمان و غیر آن از عمق وخاومت اوضاع مطلع می شوید؛ مورد هجمه مسئولان بانک مرکزی نیست؛ و علرغم اعتراض مردم سکوت یا وجود آنرا انکار می کنند. امّا ثامن الحجج علیرغم آن کارنامه درخشان که حتی حسابرسی آن نیز پایان یافته و گزارش آن به بیان معاون نظارتی بانک مرکزی، توسط معتبرترین موسسه حسابرسی تقدیم شده؛ به طور خاص مورد هجمه حتی مسؤلان بانک مرکزی قرار می گیرد؟ جالب آنکه این تنها موسسه ای است که حداقل 8 ماه با نام مورد هجمه آقایان است و با تشویش اذهان، سعی در زمین زدن آن داشته اند. ولیکن مجموعه آرمان، علیرغم تمامی مشکلات، که حتی صدای نمایندگان مجلس و مسؤلان استانی را نیز در آورده؛ همواره مورد دفاع بانک مرکزی است!!! به هر صورت این ازدحام ناشی از جو روانی است که آقایان بر علیه موسسه ایجاد کرده اند و اکنون پس از ماه ها بذر اعمال آنها به بار نشسته است. به آنها بگویید به جای تجمع در برابر بانک مرکزی، در برابر نهادهای نظارتی چون مجلس و شورای عالی امنیت ملی تحصن کنند. امیدوارم با چاپ این نظر، حسن نیت و جایگاه رسانه ای خویش را در برقراری ارتباط میان مردم و مسولان اثبات نمایید.
این نظر برای بار دوم ارسال شد تا نمایشی بودن فیلد نظرات و گزینش بودن آنرا که دروغ چهره ای تعاملی از شما نشان می دهد اثبات نمایم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
واقعا تاسف داره.باکارگری پولموگذاشتم تومووسسه ثامن الحجج حالا که مراجعه کردم پولمو نمیده.خداازتقصیراتتون نگذره.من ی سوال دارم واسه ی مغازه کوچیک هزارتامجوزباید بگیریم حالاچطوره که این موسسات بدون گرفتن مجوز کارمیکنن.خدالعنت کنه.آه سرد زن وبچم دامون گیرتون بشهن وزاد6ماهم هنوز ی عروسک نداره.باپولم میخواستم واسش خونه بخرم که به آرامش برسیم.خدا............
ازخودت میخوام خدایی کنی
یاحلال مشکلات
میرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
من حدود 50 میلیون تو یکی از شعبه های سمنان سپرده داشتم رفتم بدون دردسر چکم رو دادن.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پی درج خبری با عنوان «توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج (ع) در البرز» متن تکذیبیه ای را به این شرح منتشر کرد:

«بسمه تعالی

خبری از ناحیه اینجانب مبنی بر توقف فعالیت‌های موسسه ثامن الحجج (ع)در استان البرز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده که خبر منتشر شده صحیح نیست و تکذیب می‌شود.

متذکر می‌شوم موسسه فوق الذکر در استان البرز دارای چهار شعبه فعال است و هرچهار شعبه اکنون مشغول به فعالیت هستند.

حاجی رضا شاکرمی

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز»



http://dadgostari-al.ir/Default.aspx?tabid=1964&articleType=ArticleView&articleId=112071
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
خدایا ب کی پناه ببریم .ای روحانی .
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
شعبات کرج و تهران دچار مشکل حاد شده اند ، به هیچ عنوان وجوه سپرده را تحویل نمی دهند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اقاي روح الله يا امير حسين!
حرف شما متین ولی اقایون مدیرعامل و مسئولان ارشد این موسسه حتی بخودشون زحمت حرف زدن و رفع اتهامم نمی دهند!!! همه ما سپرده گذاران با این وضعیت اقتصادی خراب با یک دنیا امید این موسسه رو امین خودمون قرار دادیم، خدا میدونه من حتی دلم بحال کارمندای بلا تکلیفی که هرروز تو شعبه داره تنشون از بلاتکلیفی خودشون و اینکه چه جوابی به سپرده گذاران بدن میسوزه. ولی حتی مسئولین بلند مرتبه ثامن الحجج انگااار نه انگااار!!! مادر همسر بنده ٧٨ سال سن داره و تمام داراییشو تو این موسسه بهوای دریافت سود ماهیانه ای که باهاش امرار معاش میکنه گذاشته. خدا کنه حالا حالاها بگوشش نرسه من به والله میترسم پیرزن با این سن و سال قلبش نتونه تاب بیاره.
از مسئولین موسسه و بانک مرکزی عاجزانه درخواست میکنم با مال و جون مردم بازی نکنن. از مجلس و شورای امنیت ملی هم درخواست میکنیم قبل از اینکه اوضاع از اینهم بدتر بشه زودتر وارد عمل بشن.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
این موسسه اصلا مشکلی نداره من امروز رفتم شعبه عبادت بروجن در استان چهار محال وبختیاری ۱۳۰ملیونمو با ترس و لرز بگیرم وقتی رفتم با خوشرویی کارمندانش مواجه شدم وقتی گفتم تمام سپرده ام رو میخوام بهم گفت مطمعنی گفتم بله گفت چند لحظه وبعد چکم رو بهم داد واقعا خجالت کشیدم از خودم و مردم با این شایعاتشون به خاطر گذافه گویی هاتون حسابم را که سود خوبی بهم میداد رو بستم و مجبور شدم توی بانکای دولتی که اصلا به صرفه نیست پولمو بزارم من همیشه از این موسسه راضی بودم از هر نظر بهترین بود وقتی وارد شعبه هاش میشدم از احترام و خوشرویی وظاهر با حجب و حیای کارمندانش کیف میکردم خدایی دمشون گرم بهترینن
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
ترو خدا بس کنید این شایعات رو.شماهایی که میگین پول ما را ندادن همونایی بودین که دنبال سود بالا از یه موسسه یا بانک میگشتین و به بانکهایی که با سود کم از پولتان استقبال میکردن هیچگونه ارتباطی برقرار نکردید.روزهایی که سود بالا میگرفتید همه چی واستون شیرین بود و امروز در برابر یک مساله کوچیک که اونم ساختگیه دارید جبهه میگیرید.شما روز اول به جای اینکه به معتبر بودن مکان فکر کنید که مطمعنم صد در صد معتبر بیشتر به جیب خودتون فکر میکردین. حالا همین شماها امروز شدین دشمن همین موسسه ای که تا دیروز حمایتتون میکرد و در مورد وام سود یا هر چیز دیگه با شما همراهی میکرد.ترو خدا یه نگاه به رفتارتون بندازید. به جای تجمع کردن به فکر راه و چاره ای باشید.هیچ جنگی به نفع نه من نه شما نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
وقتی هجوم مردم برای دریافت سپرده هایشان انجام گیرد هیچ موسسه یا بانکی نمی تواند پاسخگوی مراجعان باشد . زیرا این پول ها در قالب تسهیلات وام داده شده و موسسات فقط در حالت عادی می توانند پاسخگوی مشتریان باشند .
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
خاک تو سر ... که ، از اون اولش اجازه فعالیت إ، بدون مجوز رو میده
الان بدون پروانه کسب نمیشه یه دکان زد ، من تعجبم اینا چطوری این همه شعبه و .... زدن
خدایی دست همشون تو یه کاسه هسش/ میخوان مردمو خالی کنن .
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
سلام بر دوستان بنده در موسسه ثامن الحجج شعبه میبد یزد حساب دارم مدتی است که به هیچ عنوان پول به کسی نمی دهند و اظهار میدارند موجودی نداریم خیلی مسخره هست چند روز پیش یک میلیون پول اورده اند و بین ده نفر تقسیم کرده اند هر روز مردم مراجعه می کنند ولی از پول خبری نیست بعضی از مردم تمام هستی و دارایی خود به خاطر طمع سود بیشتر که این موسسه می داده گرفتار و بدبخت شده اند جالب اینجاست که مردم از ترس موسسات پولهای خود را از سایر موسسات نیز کشیده اند من نمی دانم چرا بعضی ها مردم را می پیچونند و میگن خبری نیست یک کلام بگم هر کس حساب در ثامن الحجج داشته بدبخت شد و همه هستیش بر باد رفت
بدبخت ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
یه مغازه بقالی اگه مجوز نداشته باشه زود میبندنش. سوال من اینه اگه مسوولین بانک مرکزی خودش توی ... این موسسات نقش ندارن چرا از اول باهاشون برخورد نمیکنن؟!!! شایدم ... اقایون بانک مرکزی رو نپرداختن...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
چرا کسی دادمان نمیرسدمن باپول کارگری پول گزاشتم موسسه ثامن الان پولم را نمیدهند چرا بخدا عمل جراحی کردم پول قرض کردم الان موندم پول مردمو چجوری بدم تورو خدا جوابگو باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار