دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: همگان به ویژه عموم مردم و مسئولان در استان فارس باید نسبت به برگزاری واحد و یکپارچه مردم شیراز در روز اربعین حسینی، اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 18 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محی الدین طاهری گفت: با توجه به این که هیات های مذهبی استان فارس در چندسال اخیر متولی برگزاری آیین های عزاداری واحد و یکپارچه مردم شیراز در روز اربعین حسینی هستند، اما هنوز برای ایجاد یکپارچگی در این زمینه با مشکل روبرو هستیم.
وی افزود: هر سال شاهد حضور بیشتر و باشکوه مردم در این آیین مذهبی هستیم که امسال علاوه بر اقشار مختلف مردم و زائران، بیش از 700 هیات مذهبی شهرستان شیراز در ویژه برنامه عزاداری اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شرکت می کنند.
رئیس هیات امنا و تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) اظهارداشت: علما، طلاب و روحانیون باید پیشگام در امور فرهنگی و دینی در جامعه باشند که می طلبد امسال این قشر در روز اربعین با لباس روحانیت در مراسم حضور چشگیر و پررنگ داشته باشند.
طاهری اضافه کرد: برخی به دنبال وارد کردن خدشه به نمادهای سومین حرم اهل بیت(ع) هستند و تلاش می کنند مسایل مورد نظر رژیم منحوس پهلوی را در شهر شیراز رواج دهند از این رو علما و روحانیون همیشه در صحنه فارس باید ارتباط خود با مردم را حفظ کنند.
او ادامه داد: اجرای برنامه های متمرکز، باشکوه و پر شور مناسبت های مذهبی و دینی در سومین حرم اهل بیت(ع) و استان فارس نشان از ارادت، ولایت مداری و تدین مردم این استان و شهر است که آحاد مردم باید در این برنامه های مشارکت داشته باشند.
طاهری عنوان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید بحث اطعام و پذیرایی عظیم عزاداران اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را بر عهده بگیرد و این برنامه را با کیفیت مناسب و به خوبی انجام دهد.
وی افزود: سایر دستگاه های خدمت رسان نیز باید در این روز خدمات خود را به مردم ارائه دهند و این درحالی است که در روز اربعین امسال (11 آذرماه) برای رفاه حال زائران و عزاداران بیش از 30 ایستگاه صلواتی در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا می شود.
طاهری با دعوت از عموم مردم در برای شرکت در اجتماع عظیم اربعین حسینی در حرم شاهچراغ(ع) گفت: عزاداری یکپارچه مردم فارس و شیراز در روز اربعین حسینی با حضور مردم و هیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم با اجرای طرح توسعه 57 هکتاری و اتصال حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سید میرمحمد(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) در قالب یک صحن؛ فضای مناسبی برای برگزاری مناسبت های مذهبی از جمله عزاداری یکپارچه اربعین حسینی در شیراز فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار