مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در رابطه با افزایش میزان تعرفه گاز سال آینده تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی شرکت ملی گاز نرسیده است و تا زمان اعلام آن تعرفه مشترکان گاز استان افزایش نمی‌یابد.
کد خبر: ۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹ 27 January 2015

به گزارش تابناک، حبیب الله صادقی در جمع خبرنگاران: شرکت گاز خراسان رضوی، گاز طبیعی تولید و توزیع می‌کند و تاکنون بهترین مقیاس نحوه عملکرد تولیدی و توزیعی گاز در سطح استان بوده است که در همین راستا 11میلیارد و 100 میلیون متر مکعب از دهه فجر پارسال تاکنون در سطح استان گاز طبیعی توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: بنا بر آمار موجود میزان توزیع گاز خراسان رضوی در یک سال اخیر رشد 10 درصدی نسبت به مشابه پارسال داشته است که در همین راستا امسال 149 روستا گاز رسانی شده است که از میان آمار موجود گاز 95 روستا در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه هفته دولت افتتاح شده است و گاز 54 روستا در ایام الله دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

صادقی بیان کرد: هم اکنون بهره برداری دو قطعه خط انتقال گاز فولاد نیشابور و شهر جدید ریوش با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد تومان در دست اقدام است که تاکنون تحویل گاز به نیروگاه‌ها در چهار ماه گذشته 867 میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 665 میلیون متر مکعب بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون شاهد افزایش مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌های طوس، فردوسی، شریعتی، مشهد و نیشابور بوده‌ایم که بر اساس آخرین گزارشات ارئه شده نیروگاه طوس تنها نیروگاه استان بوده است که امکان استفاده از سوخت مازوت را داشته و در همین راستا تاکنون 201 میلیون متر مکعب نیروگاه‌ها اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در سطح استان ضریب برخورداری خانوار روستایی از گاز طبیعی 97 درصد بوده و برای اینکه بتوانیم این آمار را به صد درصد برسانیم باید به 171 هزار خانوار دیگر که در 1300 روستا سکونت دارند گاز رسانی کنیم و برای اینکه بتوانیم صد درصد متعلق باشد باید تمامی این روستا‌ها جمعیتی بالغ بر صد خانوار داشته باشد.

صادقی خاطر نشان کرد: همیشه حفره‌های خالی گاز در شهر‌ها وجود دارد که در این حفره‌ها امکان تغییر کاربری بوده است که براساس همین حفره‌ها همواره در تمامی این شهر‌ها بحث گاز رسانی در دستور کار بوده است.

وی بیان کرد: در استان خراسان رضوی 1175 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که بر همین مبنا گاز رسانی 98 روستا دیگر، هم اکنون در دست اقدام است و متاسفانه 1300 روستای دیگر از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند که در همین راستا خوشبختانه استان خراسان رضوی از نظر میانگین گاز رسانی به خانواده‌ها در روستا‌ها جایگاه بهتری در سطح کشور نسبت به سایر شهر‌ها را دارد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: مصرف گاز روزانه از مرز 51 میلیون متر مکعب در 24 ساعته گذشته عبور کرده که سال گذشته در سرد‌ترین شرایط 43 میلیون متر مکعب ثبت کرده و سال گذشته میزان گاز کمتری به نیروگاه‌ها اختصاص یافته بود.

صادقی گفت: براساس آمار موجود 25 میلیون متر مکعب مصرف گاز در فصل سرما بوده است که میزان استفاده از گاز طبیعی بر اساس جمعیت شهر‌ها بوده است که خوشبختانه امسال مانند سال گذشته درایام سرد سال هیچ گونه مشکل افت فشار و قطع گاز را در فصل زمستان نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: وصول مطالبات در سطح استان از سایر دستگاه‌های اجرایی و عوام 80 درصد بوده است و ضریب وصول آخرین مطالبات دریافتی از سوی سازمان‌ها و مردم معادل وصول مطالبات بوده است.

صادقی به بودجه سال آینده این شرکت اشاره کرد و گفت: بودجه 94 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال پیگیری است و هم اکنون منتظر تصویب میزان لایجه تقدیمی از سوی شرکت ملی به دولت و سپس مجلس بوده‌ایم.

وی گفت: در رابطه با افزایش میزان تعرفه گاز سال آینده تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی شرکت ملی گاز نرسیده است و تا زمان اعلام آن تعرفه مشترکان گاز استان افزایش نمی‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار