بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 17 November 2015
تونل های هوایی عابر پیاده درقم!

در ابتدا پل های هوایی به منظور عبور و مرور عابران استفاده می شد اما با مرور زمان اندکی، در کنار این مزیت ها مزایای جنبی هم نصیب حوزه های مدیریت شهری شد، تبدیل شدن این پل ها به محل نصب بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی و در آمد ایی های که کم کم این پل ها را تبدیل به محل کسب بسیار خوب و مطمئن کرد!
به نقل از ثامن، متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح تبلیغات در استان قم  این پل های هوایی تبدیل به تونل شده است، تقریبا در همه پل های عابر پیاده قم از جمله پل هوایی عابر پیاده خیابان شهید منتظری، پل میدان مطهری، پل ابتدای خیابان توحید، پل دانشگاه قم، پل بلوار امین و .... چند قدمی از زمین فاصله می گیری به تونلی می رسی که از دو طرف به دلیل نصب بنرهای تبلیغاتی مسدود است و مجبوری مسیری را بدون دیدن محیط اطراف سپری کنی، که باعث شده مردم مخصوصا زنان و دختران رغبت کمتری برای استفاده از این پل های عابر پیاده داشته باشند.
تبلیغات روی پل های عابر پیاده چنان فراگیر شده که در طول سال حتی یک روز هم این پل ها بدون تبلیغات نیستند، البته شرکت های زیادی خواهان تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق پل های هوایی هستند، تا جایی که درآمد های پل های عابر پیاده از هزینه نگهداری آنها پیشی گرفته است.
طبق قوانین پل های هوایی عابر پیاده نباید از اطراف (حداقل از یک طرف)مسدود باشد اما متاسفانه کمتر پل هوایی عابر پیاده در قم را می بینیم که مسئولین شهر از خیر درآمدهای تبلیغاتی آن بگذرند.،مسئولین حوزه خدمات شهری قم باید در کنار انجام کارهای درآمدزا از پل های عابر پیاده، به پیامدهای فرهنگی و اجتماعی هم توجه کنند و به راحتی از این مسئله عبور نکنند.


قمی ها جادوگر خود را بخشیدند

علیرضا وفایی بازیکن تکنیکی یاسین پیشرو قم در تمرین روز گذشته این تیم حضور یافت.
 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا وفایی بازیکن ملی پوش تیم یاسین پیشرو قم که از چندهفته گذشته مورد غضب باشگاه قرار گرفته بود پس از توافق با باشگاه و بخشش وی از جانب مسولان باشگاه در تمرین این تیم شرکت نمود.
وفایی که مهمترین بازیکن سالهای گذشته تیم قم محسوب می شود در این فصل از ترکیب این تیم کنار گذاشته شده بود و حالا با برگزاری آشتی کنان این بازیکن ارزنده به ترکیب تیم یاسین پیشرو بازگشت.


وقتی رسانه‌های دعوت نشده متهم به کم‌کاری می‌شوند!‌

صحبت‌های این روزهای مسئولان دیگر به حدی رسیده که حتی از رسانه‌هایی که در مراسمی دعوت نشده‌اند هم انتقاد می‌کنند که شما کم‌کار بوده‌اید.
به نقل از فارس، رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم در خبری که توسط روابط عمومی این دفتر تهیه و به رسانه‌ها ارسال شده است، آورده است: محبت مراجع و علما به دکتر ظریف بیش از آن چیزی بود که در اخبار منعکس شد.
حال سئوال از ایشان این است شما که اجازه ورود خبرنگار به این جلسات را نداده و خبرنگار و رسانه نیز نمی‌داند چه سخنانی بین وزیر امور خارجه و مراجع عظام تقلید رد و بدل شده است، چه انتظاری دارید که از محبت مراجع نسبت به دکتر ظریف بیشتر بنویسند؟ خبرهای این دیدارها هم که از سوی دفتر وزارت خارجه در قم تهیه و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و رسانه‌ها نیز همان خبرها را بدون کم و کاست منتشر کردند.
به نظر می‌رسد اگر مسئولان دفتر امور خارجه در قم زمینه پوشش رسانه‌ای دیدارهای دکتر ظریف وزیر امور خارجه را فراهم می‌کردند قطعا اکنون اطلاع‌رسانی بهتری از نکات مطرح شده از دیدارهای صورت گرفته انجام شده بود.


پیشنهاد آقای گل جهان به تاج

سرمربی تیم فوتبال صبای قم نامه‌ای برای رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان نوشت و در آن پیشنهادهایی را مطرح کرد.
به نقل از فارس، در بخشی از این نامه آمده است: در سفر اخیرم به بوشهر فرصتی دست داد تا دقایقی را در کنار خانواده شهید امید نسترن باشم. فوتبالیستی که از جنوبی ترین نقطه کشور عزیزمان قد کشید و به کاپیتانی تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران هم رسید و در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسید. 
کدام فوتبالیست امروزی ما می داند روزی در ترکیب تیم دوست داشتنی و قدیمی برق شیراز که این روزها جایش در فوتبال ما حسابی خالی است فوتبالیستی توپ می زد بنام سروان خلبان ابراهیم بازرگان؟ مدافع راست خوش قد و قامتی که در راه راست زندگی، دفاع از آب و خاک این مرز و بوم را برگزید و به جای سرزدن روی سر مهاجمان فوتبال، رفت تا روی سر مهاجمان دلاوری میکرد.
برای معرفی این عزیزان که همه مدیون آن‌ها هستیم چقدر تلاش کرده ایم؟ چقدر کوشیده ایم با الگو قرار دادن این چهره ها که ستاره های واقعی فوتبال ما هستند از اشتباهات دوری کنیم؟
پیشنهاد اینجانب به عنوان عضوی کوچک از خانواده فوتبال به مسئولان سازمان لیگ این است که هفته یا هفته هایی از رقابت های لیگ برتر را به نام این شهیدان سرفراز نامگذاری کنیم تا با ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگان، الگوهای مناسبی را برای جوانان مان معرفی کنیم.


گاز منواکسید کربن همچنان در کمین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: سه تن در این استان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن مسموم شدند.
به نقل از ایرنا، محمدرضا حسنی افزود: این حادثه در یکی از روستاهای بخش خلجستان قم رخ داد که بلافاصله آمبولانس های مرکز به محل حادثه اعزام شد و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کرد.
وی با اشاره به اینکه در این حادثه سه تن آقا 36، 34 و 29 ساله مسموم شدند، علت این حادثه را خروج لوله بخاری از جای اصلی خود عنوان کرد.
شنبه هفته گذشته 16 آبان نیز، بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در بخش کهک استان قم، یک فرد 29 ساله جان خود را از دست داد و سه تن دیگر دچار کاهش هوشیاری شدند.
از آغاز فصل سرما در استان قم تا صبح دیروز (دوشنبه)، دو تن بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن فوت و 10 تن دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند.


کرایه‌ اتوبوس از قم به مهران دوبرابر شد

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان قم با اشاره به اینکه نرخ اتوبوس‌های مهران 65 هزار تومان است، گفت: با هرگونه افزایش نرخ کرایه‌های اتوبوس به شدت برخورد می‌شود.
به نقل از شهرکریمه، ابوالفضل جمالی در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم که در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به نرخ کرایه‌های اتوبوس برای مرز مهران، اظهار کرد: در صورتی که رانندگان نرخ بلیط را افزایش دهند، با آنها به شدت برخورد خواهد شد، نظارت بر قیمت کرایه اتوبوس، رفتن زائران قمی به مرز مهران توسط مسئولان قمی صورت می‌گیرد اما نظارت برگشت به عهده استانداری ایلام خواهد بود.
وی تصریح کرد: نرخ اتوبوس‌های دربستی هم با اتوبوس‌های معمولی یکسان خواهد بود و نظارت شدیدی بر این امر خواهیم داشت که در این راستا پلیس راهور نیز با ما همکاری خواهد کرد.
یادآوری می گردد هم اکنون کرایه اتوبوس از قم به مقصد مهران 35 هزار تومان است که افزایش رسمی دوبرابری قیمت بلیت نه تنها خدمت به زوار نیست بلکه باعث افزایش بیشتر غیر رسمی کرایه ها خواهد شد. البته نا گفته نماند که در توجیه افزایش گفته شده است به علت آنکه رانندگان مجبورند در برگشت، خالی مسیر را طی کنند بنا براین به پیشنهاد صنف اتوبوسداران قیمت دو برابر شده است!


تیراندازی با کمان قم در کما

گفته می‌شود اهالی رشته تیراندازی با کمان به شدت نسبت به عملکرد غلامعلی حیدرآبادی رئیس هیأت تیراندازی با کمان قم گلایه دارند و معتقدند تلاش کافی برای بهبود وضعیت رشته تیراندازی با کمان قم از سوی رئیس هیأت انجام نمی‌شود.
به نقل از همشهری، این گلایه‌ها در ‌‌‌نهایت سبب استعفای احمد فتحی شده که به تنهایی بیشتر بار توسعه این رشته در قم را بر دوش کشیده است و هنوز مشخص نیست برنامه آینده این هیأت ورزشی با توجه به شرایط فعلی چه خواهد بود.
با توجه به حضور علی‌پور در تیم ملی مردان و ربابه شاهمرادی در تیم ملی زنان، تیراندازی با کمان قم ظرفیت‌های خود را با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌های خود نشان داده است اما آمار عملکرد این رشته ورزشی در قم و نیازهای ورزشکاران این رشته نشان می‌دهد تیراندازی با کمان قم در نقطه به مراتب دور‌تر از جایی قرار گرفته است که شایسته آن است.
این در حالی است که راه اندازی خانه تیراندازی با کمان در مسافت ۱۸ متر، سال گذشته اهالی این رشته را به تحولات در این رشته امیدوار کرد اما کناره گیری احمد فتحی به عنوان بازوی اجرایی فعال این رشته بار دیگر کمانداران قمی را در تنگنا قرار داد.
ربابه شاهمرادی ملی پوش تیراندازی با کمان قم پیش از این از عدم توجه به این رشته ورزشی انتقاد کرده و خواستار برنامه ریزی برای حضور مربیان درجه یک کشور در قم برای آموزش کمانداران علاقمند و مستعد شده بود.


طرح عضو شورای اسلامی شهر برای ظروف پلاستیکی

حسن بختیاری طرحی را در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد که بر اساس آن شهرداری قم موظف می‌شود پاکت‌های کاغذی و گیاهی را به جای پاکت‌های پلاستیکی و نایلونی در فروشگاه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری جایگزین کند.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با قرائت این طرح اظهار کرد: استفاده بی‌رویه شهروندان از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی علاوه بر اینکه سهم زیادی از پسماندهای شهری را به خود اختصاص می‌دهد، محیط زیست شهروندان را نیز در معرض خطر قرار داده است.
وی با بیان اینکه این پسماندها حدود 500 سال در طبیعت می‌ماند و سبب بروز بیماری‌های لاعلاج می‌شود، گفت: سازمان میادین، فروشگاه‌هایی دارد که می‌توان فرهنگ استفاده از این ظروف را در این فروشگاه‌ها جاری و ساری کرد؛ کاری که در کشورهای پیشرفته نیز از شهرداری‌ها آغاز شده است.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه با این رویکرد می‌توانیم به سهم خودمان شهروندان را از یک آسیب بزرگ نجات دهیم، بیان کرد: امروز اگر در شهر مردم بخواهند چنین محصولاتی را خریداری کنند مکانی وجود ندارد که ما می‌توانیم در فروشگاه‌های خودمان این محصولات را عرضه کنیم.


پرواز مرغداری‌ها بر فراز فرودگاه قم

از لرستان که به سمت مرکز ایران حرکت می‌کنی نگاهت متوجه دومین شهر مذهبی ایران و پروژه فرودگاه قم می‌شود و شاید تعجب کنی از بهانه‌هایی که برای تاخیر در ساخت این فرودگاه آورده می‌شود چرا که این بار خبری از کسری بودجه و بهانه‌های معمول همیشگی برای تاخیر در پروژه‌ها نیست.
به نقل از مهر، حرف و حدیث‌ها برای ساختن فرودگاه قم از سال ۸۹ و با ورود بخش خصوصی به جریان ساخت و تکمیل قسمت‌های مختلف آن به سر زبان‌ها می‌افتد اما آن چه سد راه گشایش این فرودگاه شده مسائل مالی نبوده و این بار قصه تلخ معارضین در ساخت آن مطرح شده است.
پای صحبت مدیر پروژه فرودگاه قم که می‌نشینی شکایت مرغداری‌های اطراف فرودگاه با عنوان معارض و همچنین عدم همکاری مسئولین در ادامه پروژه را از جمله دلایلی عنوان  می‌کند که موجب توقف پروژه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار