یک متخصص زنان، زایمان و نازایی، مشکلات روحی و روانی را از جمله عوارض سقط جنین عنوان کرد و گفت: احتمال مرگ مادر هم در سقط جنین وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 16 November 2015
یک متخصص زنان، زایمان و نازایی، مشکلات روحی و روانی را از جمله عوارض سقط جنین عنوان کرد و گفت: احتمال مرگ مادر هم در سقط جنین وجود دارد.

دکتر فاطمه نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه سقط درمانی در قانون دیده شده، گفت: در مواردی که بیماری حیات جنین را پس از به دنیا آمدن تهدید کند و موجب عسر و حرج خانواده شود، اجازه سقط جنین داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در برخی موارد مشکلات و ناهنجاری‌های جنین به حدی است که بعد از به دنیا آمدن زندگی او کیفیت نداشته و یا در برخی موارد اصلا حیات ندارد که در این موارد توصیه ما بر انجام سقط درمانی است.

نجف زاده با بیان اینکه واژه سقط تا پیش از هفته بیستم بارداری برای از بین بردن جنین به کار برده می‌شود، گفت: از هفته بیستم به بعد واژه زایمان اطلاق می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در برخی موارد مادر و جنین هر دو سالم بوده اما خانواده خواهان جنین نیست، گفت: در این موارد به هیچ عنوان توصیه‌ای برای سقط نداریم، زیرا علاوه بر مشکلات شرعی و قانونی آن، این کار عوارض بسیار خطرناکی را برای مادر به همراه دارد.

وی عوارض جسمی بسیار، احتمال نازایی و ناراحتی‌های روحی و روانی ناشی از انجام این کار را از جمله این عوارض عنوان کرد و افزود: متاسفانه در سقط جنین احتمال مرگ مادر هم وجود دارد.

نجف زاده پیشگیری را بهتر از انجام سقط جنین دانست و هشدار داد: خانواده‌ها در صورتی که از نظر پزشکی دلیل موجهی برای سقط جنین ندارند، جهت پیشگیری از عوارض آن هم که شده این کار را انجام دهند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در کشور ما به دلیل مسائل شرعی و قانونی در صورتی که  دلیل پزشکی قانع کننده‌ای برای سقط وجود نداشته باشد اجازه سقط جنین داده نمی‌شود، گفت: متاسفانه این امر موجب شده تا افراد در محل‌های غیر مطمئن و ناایمن و غیر بهداشتی اقدام به سقط جنین کنند.

وی افزود: از انجا که عمدتا در این مکان‌ها افراد نابلد عمل سقط جنین را انجام داده و محیط کار آنها شرایط بهداشتی لازم را ندارد، احتمال عفونت و عوارض انجام این عمل بالاست و احتمال مرگ مادر نیز در این شرایط افزایش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار