پزشکیان تشریح کرد:
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امضا شدن سند باز طراحی رآکتور اراک پیش از بسته شدن پرونده PMD ایرادی ندارد و به نفع کشور است.
کد خبر: ۱۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 16 November 2015
به گزارش تابناک تبریز ازخانه ملت ، مسعود پزشکیان با اشاره به احتمال امضای سند باز طراحی اراک در حاشیه نشست وین گفت: باز طراحی رآکتور اراک طبق برجام با مدیریت ایران و همکاری آمریکا و چین انجام می شود اما طبق گفته عراقچی این سند باید به امضای وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 برسد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سند باز طراحی اراک در برجام آمده است، ادامه داد: در برجام تاکید شده بود که این سند به امضای وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 برسد. البته اگر هم چنین موضوعی نبود اینکه همه بپذیرند چه تغییرات فنی در قلب رآکتور اراک صورت می گیرد، اتفاق مناسبی است.

  دانستن جزییات باز طراحی اراک پیش از بسته شدن PMD به نفع است

وی همچنین با اشاره به اینکه سند باز طراحی اراک باید بعد از بسته شدن پرونده PMDایران به نتیجه برسد، توضیح داد: قرار است در قلب رآکتور اراک اتفاقاتی رخ دهد از جمله اینکه قبل این رآکتور برداشته می شود و طراحی جدیدی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. اینکه زودتر از به اتمام رسیدن پرونده PMD بدانیم در طراحی رآکتور جدید چه جزییاتی در نظر گرفته شده است بسیار بهتر از آن است که بعد از بسته شدن آن پرونده به سراغ جزییات اراک برویم.

پزشکیان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خصوص باز طراحی رآکتور اراک نکاتی داشتند که باید تیم مذاکره کننده کشور با در  نظر گرفتن این نکات سند باز طراحی اراک را به سرانجام برسانند.

نشست ها برای بررسی جزییات رفع تحریم هاست

این نماینده همچنین در خصوص نشست سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در خصوص رفع تحریم ها توضیح داد: در برجام کلیات لغو یا تعلیق تحریم ها آمده است. در زمان اجرا لازم است جزییات رفع تحریم ها نیز به مذاکره گذاشته شود.

عضو کمیسیون  ادامه داد: این رایزنی ها در واقع برای هماهنگی بین بخش های مختلف از جمله تحریم های بین بانکی است و قرار است راه های لغو تک تک موضوعات تحریمی به صورت جزیی بررسی شود. این نشست ها منافاتی با اصل برجام ندارد.

بر اساس این گزارش، عباس عراقچی تاکید داشت که تا روز دوشنبه سند باز طراحی اراک به امضای وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 خواهد رسید./




برچسب ها: پزشکیان ، تحریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار