نقویان
در ادامه در خصوص سیره سیاسی زندگی امام حسین(ع) اظهار کرد: وجه اصلی امام
حسین(ع) اخلاق وی است، نه روح حماسی او که اگر این چنین بود باید برای
یاران او و قهرمانان حماسی دیگر از جمله چهگوارا و فیدل کاسترو هم دهه عزا
میگرفتیم.
وی در ادامه با اشاره به این که حکومت یزد حکومت ایدئولوژیک
بود نه دموکراتیک گفت: چنانچه این حکومت یک حکومت دموکراتیک میبود یزید
99.8 درصد آرای را برای حکومت در اختیار داشت و در طول تاریخ هیچ حکومت
دموکراتی رای بیش از 99 درصد نداشته حتی جمهوری اسلامی ایران، اما یزید این
میزان رای را داشت، ولی از آنجایی که حکومت وی یک حکومت ایدئولوژیک بود به
رای امام حسین احتیاج داشت، چرا که رای امام حسین یک رای نبود بلکه مهر
تاییدی برای حکومت یزید محسوب می شد.
همچنین ایسنا در گزارش این نشست نوشت: نقویان با استناد به کتاب ارشاد شیخ مفید اظهار کرد: برخی از آقایان گاهی نصف
تاریخ را به نفع بحثهای جناحی خود نقل می کنند، اما آنچه که در کتاب ارشاد
شیخ مفید در جلد دوم آن که همه آن را قبول دارند، آمده است زمانی که عمر
سعد به کربلا رسید امام حسین با وی ملاقات کرد و در این کتاب از واژه
مصافحه به معنی دست دادن استفاده شده است.
وی
با بیان اینکه حالا چه فرقی می کند که امام حسین با عمر سعد دست داده
باشند یا نه، افزود: یک عده به دنبال نخود سیاه میگردند، در این بین آنچه
مهم است متن مذاکره است، برخی ناراحتند که ظریف به اوباما دست داده یا با
جان کری قدم زده، اینها در یک اتاق ساعتها با هم حرف زدهاند، آیا مهم است
که دست داده باشند یا قدم زده باشند.
این
استاد دانشگاه ادامه داد: رهبری در وصف گروه مذاکره کننده فرمودند که
اینها انسانهای امین، شجاع، کاردان و مورد اعتماد هستند، پس شما هم باید
به آنها اعتماد کنید.
سپس دانشجویی گفت: امام حسین(ع) با معاویه مذاکره کرد نه معامله که نقویان خطاب به وی گفت: امام حسین حاضر به معامله شد تا خونی ریخته نشود، دست ذلت نداد، دست بیعت داد، و از او خواست کار را به جایی نرساند که خون هزاران نفر ریخته شود و سر مسلمانان به نیزه رود.
در
این زمان یکی از دانشجویان گفت: چه معاملهای که سرشان روی نیزه رفت که
نقویان خطاب به وی اظهار کرد: امام حسین(ع) نمیخواست سر یک مسلمان ولو
مخالف و یا دشمن روی نیزه برود، این کار دشمن بچه گانه است، اصلا جلسه ما
سیاسی نیست، من همان شیخ نقویان قبل هستم، اینجا تریبون در اختیار شماست و
میتوانید بدون فیلتر حرفهایتان را بزنید اما اجازه دهید حرف من تمام شود.
سپس
دانشجوی دیگری گفت: امام حسین(ع) با معاویه مذاکره کرد نه معامله که
نقویان خطاب به وی گفت: امام حسین حاضر به معامله شد تا خونی ریخته نشود،
دست ذلت نداد، دست بیعت داد، و از او خواست کار را به جایی نرساند که خون
هزاران نفر ریخته شود و سر مسلمانان به نیزه رود.
در
این زمان دانشجویی دیگری گفت چه معاملهای که سرشان روی نیزه رفت که
نقویان خطاب به وی اظهار کرد: امام حسین(ع) نمیخواست سر یک مسلمان ولو
مخالف و یا دشمن روی نیزه برود، این کار دشمن بچه گانه است، اصلا جلسه ما
سیاسی نیست، من همان شیخ نقویان قبل هستم، اینجا تریبون در اختیار شماست و
میتوانید بدون فیلتر حرفهایتان را بزنید اما اجازه دهید حرف من تمام شود.
این
روحانی سرشناس تصریح کرد: من نه یک آخوند سیاسی و نه به یک باند و جناحی
وابسته ام، زمانی که شما در آغوش مادرتان بودید به جبهه رفتم و الان نیز
بدون هیچ سوء استفادهای از موقعیتم پسرم را به سربازی فرستادم، من هیچ سوء
استفادهای از موقعیتم نکردم، در همین دولت پستهای متفاوتی حتی معاونت
ریاست جمهوری به من پیشنهاد شد اما من نپذیرفتم، من یک معلم سادهام و تا
زمانی که به من اجازه داده شود در این حرفه خدمت رسانی خواهم کرد.
حجتالاسلام
نقویان در ادامه گفت: من هم دلواپس هستم، من دلواپس حقوق جوانها، اعتیاد،
بیکاری، اختلاسهای میلیاردی، رشوه ادارات، فحشاء و ... هستم، دلواپسی من
1+5 و برجام نیست.
وی
در ادامه با بیان این که معنی نفوذ که رهبری فرمودند نفودآمریکا نیست،
گفت: نفوذ معانی زیاد دارد، فقط مسعود رجوی ضد انقلاب نبود، روابط نامشروع،
بیکاری، فقر و فحشا، اعتیاد، اختلاس، مسئولی را به کاری گماشتن در صورتی
که اصلا کاری وجود ندارد و غیره نیز ضد انقلاب محسوب میشود، این انقلاب به
راحتی به دست نیامده که به تاراج یک عده که به خیال خود به قدرت تکیه زدند
و فقط خودشان را انقلابی میدانند به تاراج برود، هر کسی در ایران زندگی
میکند حداقل ایران را دوست دارد.
این
استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: در زمان انتخابات رهبری جملهای
فرمودند که هشدار بزرگی بود، ایشان فرمودند حتی اگر کسی نظام را قبول ندارد
بیاید رای دهد، این سخن جان سوز است و یک هشدار بزرگ محسوب می شود، اگر
تعداد این افراد از تعداد انگشتان دست و پا تجاوز نمیکرد امام هیچ وقت
چنین حرفی نمیزد، ما باید بفهمیم اگر خودمان به جان هم بیوفتیم نیازی به
حمله داعش به ایران نیست.
وی
در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آقای رحیمپور ازغدی، همین
همشهری شما در خطبههای نماز جمعه این هفته صحبت کرد چرا باید بگوید 90
درصد از خبرگزاری و سایتهای انقلابی ما بیسواد هستند!
این
روحانی برجسته در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ باند و جناحی وابسته
نیستم، گفت: من هر چه که حق باشد را میگویم و این حق گاهی به نفع اصلاح
طلبان است که آن را در رسانههای خود انتشار میدهند، در این بین از
اصولگراها انتقاد دارم که حتی وقتی به نفع آنها حرف میزنم هم در رسانههای
خود انعکاس نمیدهند، من چه خاکی بر سرم کنم، هرچه که حق است و میفهمم
میگویم!
نقویان
در پاسخ مثبت به پیشنهادی مبنی بر مناظره با یک استاد تاریخ گفت: انجمن
اسلامی، جامعه اسلامی، بسیج و یا هر جریان دیگر برای من هیچ فرقی ندارد،
حرف من این است که کسی باید یک مطلب را عنوان کند که نسبت به آن آگاهی و
اطلاعات داشته باشد، اگر شما دعوایتان سر دست دادن امام حسین با عمر سعد
است باشد حق با شماست، آنان دست ندادند.(با حالت خنده)
وی در
بخش دیگری از این مراسم دانشجویی از نقویان درباره ممنوعالتصویر شدن او
سوال کرد که وی گفت: اولا من ممنوع التصویر نیستم و تاکنون طی روزهای گذشته
30 برنامه ضبط شده از من در رادیو پخش شده است، اخبار 20:30 و اخبار شکبه
یک هم تصاویری از من پخش کردند و همین شبکه خراسان نیز یک سخنرانی کامل من
را چند روز پیش پخش کرده است، ثانیا اگر قرار است من ممنوع التصویر باشم از
من نباید درباره آن سوال کنید، باید از متولیان این کار سوال کنید.
وی
با بیان اینکه "علی اکبر (ع) شهید شد اما امروز جوانان ما را با اعتیاد و
بیکاری و هرزگی پرپر میکنند"، گفت: اگر آقایان یک جو وجدان داشته باشند
در مجلس فریاد خواهند زد که این چه بلایی است که بر سر ملت آمده، اما
اینها درد مردم را نمیفهمند، برخی با ماشینهای آن چنانی خود بین خانه و
محل کارشان جابهجا میشوند و ماهانه ده تا 15 میلیون تومان، حقوق، رانت و
حق عضویت هیات مدیره و ... به حسابشان واریز میشود، من دلواپس همه این
موضوعات هستم، بقیه مسائل متولی خودش را دارد، اگرکسی میخواهد انقلابی
صحبت کند باید با همه ریزه کاریهای انقلاب آشنا باشد.
نقویان
در ادامه با اشاره مجدد به نامه امام حسین(ع) که در کتاب ارشاد شیخ مفید
آمده است، گفت: آن چه واضح است این است که سیدالشهدا(ع) برای جنگ نیامده بود و
اصرار میکرد جنگی رخ ندهد اما حاضر به بیعت هم نبود، اما اینکه اگر یزید
فشار نمیآورد آیا امام حسین برای جنگ اصرار داشت یک سوال مسکوت تاریخی
است.
در
ادامه این نشست غلامی نماینده بسیج دانشجویی ضمن قرائت بیانهای اظهار
کرد: جای بسی سوال است که چرا بعضی از بزرگان دینی ما شایعهای در خصوص دست
دادن امام حسین با عمر سعد بیان میکند، بسیار متاثر شدیم که این شایعه را
از زبان شما شنیدیم.
این
دانشجو در ادامه با استناد به برخی از کتب تاریخی سوال خود را تکرار کرد و
گفت: در هیچ یک از مقاتل از کلمه مصاحفه سخنی به میان نیامده، حتی امام
حسین(ع) در ملاقات با عمر سعد به وی سلام هم نکرد.