مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی و هم‌چنین بیماری‌های مشترک دام و انسان، خرید و فروش طیور بومی در قزوین ممنوع شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 15 November 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عیسی غیاث‌یزدی صبح امروز در جلسه مدیران دامپزشکی استان قزوین اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی و همچنین بیماری‌های مشترک دام و انسان، خرید و فروش طیور بومی در بازار قزوین ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه طیور بومی یکی از عوامل شیوع بیماری‌های پرندگان به شمار می‌رود، بیان کرد: طیور بومی یکی از عوامل شیوع بیماری‌های پرندگان و هم‌چنین بیماری‌های مشترک انسان و طیور به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از این بیماری‌ها انجام شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: متخلفان در زمینه خرید، فروش و نگهداری طیور بومی شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

غیاث‌یزدی خاطرنشان کرد: ستاد مقابله با بیماری‌های پرندگان اقدامات ویژه‌ای در زمینه ممنوعیت ورود پرندگان انجام داده چرا که با ورود حتی یک پرنده آلوده، احتمال سرایت بیماری وجود دارد.

وی عنوان کرد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان، بیماری‌های ویروسی و تنفسی را می‌توان از شایع‌ترین بیماری‌‌ها برشمرد که به منظور پیشگیری از این بیماری‌ها باید نظارت‌ و بازرسی ویژه بر مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه صورت بگیرد.

مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین ادامه داد: ارتباط کارگران مرغداری‌ها با طیور بومی آلوده یکی از عوامل شیوع بیماری‌ها در جوامع انسانی به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار