زنگ هفته کتاب و کتابخوانی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه شهدای کوت ‌عبدالله شهرستان کارون نواخته شد.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 15 November 2015

در روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، صبح امروز با نواخته شدن زنگ هفته کتاب و کتابخوانی، اجرای برنامه‌های متنوع کتابخانه‌ها در سطح استان در مدت این هفته، آغاز شد.

در این برنامه که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و میزبانی مدرسه شهدای کوت عبدالله و با حضور فرماندار، امام جمعه، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان شهرستان کارون برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به ریشه رشد علمی دنیای غرب در سابقه درخشان علمی و فرهنگی جهان اسلام و بالاخص ایران، اظهار کرد: اسباب آگاهی و نشان رشد در دنیای توسعه یافته، مطالعه است و ما مؤظف هستیم از گنجینه‌های درخشان فرهنگ ملی و دینی خود نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم با برچیدن موانع، به مراتب عالی‌تر کمال برسیم.

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر افزود: هر چه مردم ما داناتر و آگاه‌تر باشند، در شناخت زمینه توطئه‌ها و دشمنی‌های خارجی و بسترهای انحراف و نقص‌های داخلی، موفق‌تر عمل می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: هزینه‌ای که برای توسعه کتابخوانی می‌شود و از دل آن جامعه‌ای بیدار و آگاه برمی‌آید، باعث کاهش هزینه‌ها در بخش‌های قضایی و بهداشتی و امنیتی و ... خواهد شد.

سپهر با اشاره به امکانات گسترده کتابخانه‌ها گفت: امروز بستر مطالعه در کشورمان مهیاست و تقاضای ما از آموزش و پرورش این  است که در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در فرزندان این ملت، بهترین برنامه ریزی‌ها را با حداکثر تلاش صورت دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: انتظار ما این است که در جهت تقویت کتابخانه‌ها، از همت و ظرفیت مردم خیر استفاده کنیم که امیدوارم امام جمعه و فرماندار در تشویق خیرین ما را یاری کنند.

وی در پایان بیان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی، بهترین فرصت برای هم اندیشی و ریشه‌یابی علل اقبال کم مردم به مطالعه و نیز ایجاد الفت و نزدیکی خانواده‌ها با کتابخانه‌هاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار