طلایی مطرح کرد :
تابناک: مشاور معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرداری اصفهان ماهانه ۳ میلیون تومان برای حمل‌و دفن زباله‌های عادی دریافت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 11 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از سید مجتبی طلایی اظهار داشت: حدود سه سال است که بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرداری بر سر مسئله حمل و دفن زباله های عادی و بی خطر بیمارستانی مناقشه است.

وی بیان داشت: بر اساس قانون مدیران بیمارستانی موظف به بی خطر سازی زباله های عفونی هستند که این اقدام در حال انجام است.

مشاور معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این در حالی انجام می شود که مسئولان بیمارستان پس از تفکیک و جدا سازی زباله های عادی و خطرناک بیمارستانی، شهرداری این زباله ها را در ماشین حمل زباله روی هم ریخته و به محل دفن زباله می برد.

وی ادامه داد: شهرداری با وجودی که ماهانه هزینه میلیونی از بیمارستان ها دریافت می کند و با وجودی که زباله های خطرناک در بیمارستان بی خطر و زباله های عفونی تفکیک شده به شهرداری تحویل داده می شود اما باز هم به دلیل روی هم ریختن این زباله ها در ماشین حمل زباله، تمام تلاش و زحمات مسئولان پزشکی به هدر می رود.

طلایی در پاسخ به اینکه چرا مسئولان تاکنون شکایتی علیه شهرداری با توجه به اینکه می دادند حمل روی هم زباله های بیمارستانی سبب شیوع انواع بیماریهای می شود، در دستگاه قضایی مطرح نکردند، گفت: مسئول برخورد با شهرداری در خصوص حمل با هم زباله ها ، محیط زیست است.

وی ادامه داد: بهداشت محیط موظف است که پیگیر این مسئله باشد.

مشاور معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در تهران با اشعه و حرارت زباله ها را از بین می برند و تولید برق می کنند که این اقدام نیز در اصفهان باید صورت بگیرد.

وی بیان داشت: شهرداری برای حمل زباله های عادی بیمارستانی که شبیه زباله های خانگی است نیز پول دریافت می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار