مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بر نقش مهم مقام معظم رهبری در پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد و این پیروزی را ناشی از درایت ایشان دانست.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 15 November 2015
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بر نقش مهم مقام معظم رهبری در پیروزی عملیات شکست حصر سوسنگرد تاکید کرد و این پیروزی را ناشی از درایت ایشان دانست.

سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی در ستاد بزرگداشت سالروز عملیات شکست حصر سوسنگرد که امروز(24 آبان) با حضور مشاور عالی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استان در محل سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، برنامه ریزی برای معرفی عملیات شکست حصر سوسنگرد و اهمیت اجرایی شدن آن را مهم برشمرد و گفت: مطرح شدن دلایل پیروزی در این عملیات به لحاظ نقش مهم آن در شکست حصر سوسنگرد اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه هفت نفر از شهدای عملیات سوسنگرد کرمانشاهی بوده اند، دیدار و تجلیل از خانواده های شهدای کرمانشاهی حاضر در عملیات سوسنگرد را از برنامه های مراسم گرامیداشت عملیات شکست حصر سوسنگرد عنوان کرد.

برگزاری مراسم سخنرانی با حضور فرماندهان  و پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح مدارس و دانشگاه ها، برگزاری همایش پیاده روی، پخش فیلم سوسنگرد از شبکه استانی زاگرس، برپایی نشست های نقد کتاب و رونمایی از کتاب شهید شاخص "ذبیح الله کرمی" از جمله دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت عملیات شکست حصر سوسنگرد بود که محمدی از آنها یاد کرد.

محمدی در ادامه اشاره ای هم به حماسه شکست حصر و آزاد سازی شهر سوسنگرد داشت و افزود: دشمن در 24 آبان ماه شهر سوسنگرد را به طور کامل محاصره کرد و فردای آن روز نبرد خیابانی و تن به تن سپاه، ارتش و نیرو های بسیج مردمی و گروه های جنگ نامنظم در شهر آغاز شد و سرانجام در ساعت شش و نیم صبح روز 26 آبان ماه در اجرای فرمان امام راحل(ره) و تدابیر مقام معظم رهبری رزمندگان اسلام با شکستن حلقه محاصره دشمن از شرق وارد شهر و با کمک نیروهای رزمنده در شهر متجاوزان را منهدم و به غرب سوسنگرد فراری دادند. بدین ترتیب شهر آزاد شد و پیشروی متجاوزین در جبهه های استان خوزستان متوقف شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: در عملیات آزاد سازی سوسنگرد و شکستن حلقه محاصره دشمن رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بود نقش حیاتی و سرنوشت سازی در انجام عملیات تیپ دو لشگر 92 زرهی ارتش و سایر رزمندگان اسلام ایفا کرد.

محمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری با وجود دستور لغو عملیات توسط رئیس جمهور وقت(بنی صدر) با نوشتن نامه ای رهگشا به فرمانده لشگر 92 موفق شد تیپ دو را به همراه نیروهای سپاه و مردمی وارد عملیات کرده و از سقوط حتمی شهر جلوگیری کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار