مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:
شهید به غیر از خدا به هیچ چیز فکر نمی‌کند و خانواده‌های معظم شهدا با ارواح طیبه آنها در ارتباط هستند و مورد لطف خاص خدا قرار دارند و دعای آنها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ 11 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، ابراهیم طاهرنژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تاسیس بنیاد شهید را یکی از کرامات و آینده‌نگری‌های برجسته امام راحل دانست.

وی با بیان اینکه امام راحل در پرتو احیای اسلام ناب فرهنگ شهادت را در جامعه احیا کرد، افزود: فرهنگی که منشأ پیروزی انقلاب و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، نقش شهید و شهادت را مشخص خواند و تصریح کرد: شهادت آرزوی نهایی افراد مومن است، افزود: همه تمایل دارند آخر زندگی آنها به شهادت ختم شود زیرا شهید مسیری را طی می‌کند که چشم او به جهانی دیگر باز شود.

وی با اشاره به اینکه طبق تعبیر امام راحل شهید وجه‌الله نظر می‌کند، گفت: شهید و شهدا با عمل خود به تکلیف توجه کردند و درس زندگی و عزت و پرواز ملکوتی را از شهدای کربلا آموختند. طاهرنژاد با تأکید بر اینکه در فرهنگ شهید و شهادت ترس و بیم جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: شهید به غیر از خدا به هیچ چیز فکر نمی‌کند و خانواده‌های معظم شهدا با ارواح طیبه آنها در ارتباط هستند و مورد لطف خاص خدا قرار دارند و دعای آنها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای گیلان خبر داد و یادآور شد: این مراسم به مناسبت گرامیداشت روز شهید در استان برگزار می‌شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، گیلان را دارای 7 هزار و 100 شهید عنوان کرد و متذکر شد: برخی شهدا مزارشان در خارج از استان است و این تعداد آمار شهدای خاص گیلان محسوب می‌شوند و در مجموع 8 هزار شهید نیز آمار درستی است.

وی از ساماندهی بالغ بر 98 درصد مزار شهدای گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نقشه‌های دیجیتالی از شهدا تهیه شده تا در فضای مجازی نیز شهدا زیارت شوند. طاهرنژاد، طرح سپاس را در حال اجرا در گیلان ذکر کرد و از مردم و مسئولان خواست خانواده‌های شهدا را از یاد نبرند و در سال یک یا دو بار به دیدن خانواده‌های شهدا بروند.

این مسئول در پایان توضیح داد: همانگونه که شهدا سخاوتمندانه و داوطلبانه به جبهه رفتند و شهید شدند و حتی برخی‌ها شهادت خود را پیش‌بینی کرده بودند، مسئولان نیز باید در همان مسیر سخاوتمندانه عنایت ویژه‌ای داشته باشند و در مسیر تکریم عملی خانواده‌های معظم شهدا گام بردارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار