کد خبر: ۱۲۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 14 November 2015

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز گفت: می‌توانیم با تولیدات دانش محور و فناورانه بازارهای بین‌المللی را از آن خود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، عباداله کامکار امروز(23آبان)، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که به منظور اعلام برنامه و اهداف هفته پژوهش و فناوری در محل دانشکده پردیس کشاورزی برگزار شد، گفت: استان البرز با توجه به استقرار تعداد زیادی دانشگاه مادر و همچنین پژوهشگاههای معتبر، طرفیت بسیاری مناسبی برای رشد و بالندگی دارد که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی استان در زمینه تولید برخی اقلام از جمله دارو در کشور پیشتاز است .

معاون استاندار البرز گفت: تنها راه رسیدن به بازارهای بین‌المللی و تصاحب آن، دانش محور و فناورانه کردن تولیدات است که این موضوع همکاری و همیاری تمامی دستگاهها را می‌طلبد ، ظرفیت مناسبی در استان فراهم است که بایستی با برنامه‌ریزی درست از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی یادآور شد: با تلاش دولت تدبیر و امید و رسیدن به شرایط پسا تحریم باید تولیدات را به سمت و سوی تولیدات دانش محور و فناورانه سوق داد تا از این راه به دل بازارهای بین‌المللی نیز راه یابیم.

کامکار گفت: تعامل پژوهش و مراکز علمی از جمله دانشگاهها می‌تواند چرخه صنعت و تولید کشور پرشتاب‌تر از گذشته به حرکت در آورد که این موضوع در هفته پژوهش امکان پذیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز افزود: پژوهشگاهها و مراکز علمی نقش انکارناپذیری در جهت کمک به واحدهای تولیدی دارند.

کامکار با اشاره به اثرات پر بار هفته پژوهش سال 93، یادآور شد: سال گذشته در هفته پژوهش شاهد برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی بودیم که منجر به عقد قرارداد بیش از پنج میلیارد تومانی با بخش خصوصی نیز شد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بخش خصوصی در چرخه اقتصادی کشور، گفت:در نمایشگاه هفته پژوهش سال 93 بیش از 35 درصد غرفه‌ها در اختیار بخش خصوصی بود که تلاش می‌کنیم این آمار رشد بسیار بیشتری در سال جاری داشته باشد.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز تاکید کرد: تفاوت برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری با سال 93 قابل لمس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش استان البرز چهاردهم آذر آغاز و هجدهم به پایان خواهد رسید.

کامکار گفت: ستاد هفته پژوهش به ریاست استاندارالبرز تشکیل شده که هفت کمیته نیز زیر مجموعه دارد.

معاون استاندار البرز در پایان گفت:سال گذشته 97 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه هفته پؤوهش حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار