کد خبر: ۱۲۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 14 November 2015

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی کرج با دقت انجام نشده است، ساخت و سازهای خارج از طرح تفصیلی را یکی از دلایل بروز پدیده مهاجرت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله غلامرضایی در نشست خبری اعضای شورای اسلامی کلانشهر کرج که پیش از ظهر امروز، شنبه در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه اجرای طرح تفصیلی کرج با دقت انجام نشده است، ساخت و سازهای خارج از طرح تفصیلی شهر را یکی از دلایل بروز پدیده مهاجرت اعلام کرد و گفت: طرح تفصلی بر اساس آیتم های جمعیت، محدوده شهر، شوارع و معابر، سرانه های خدماتی و همچنین سرانیه های کاربری تهیه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین طرح تفصیلی کرج سال ۱۳۵۲ تهیه شده است، گفت: در آن زمان جمعیت کرج ۱۰۰ هزار نفر بود و این در حالی است که جمعیت حال حاضر این کلانشهر بیش از ۲ میلیون نفر است.

غلامرضایی در ادامه به افزایش ۲۰ برابری جمعیت کرج نسبت به دهه ۵۰ اشاره کرد و گفت: با افزایش جمعیت محدوده شهر نیز افزایش یافته است و در حال حاضر معابر شهر گنجایش جمعیت را ندارد.

عضو شورای شهر کرج به ضرورت انطباق وضعیت حال حاضر شهر در خصوص تهیه طرح تفصیلی جدید، اشاره کرد و گفت: تهیه طرح تفصیلی باید بر اساس کالبد سکونت و محل اشتغال افراد و دامنه های نوسان راه های دسترسی شهر تهیه شود.

غلامرضایی در پایان در نظر گرفتن ملاحظات ژئوفیزیکی در تهیه طرح تفضیلی را ضروری دانست و گفت: باید طرح تفصیلی گذشته شهرستان کرج مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چند درصد موفق بوده است چرا که درصد موفقیت طرح های تفصیلی در سطح کشور ۲۵ درصد اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار