مدیر کل ارشاد فارس گفت:مراسم هفته کتاب در مدارس، ‌مهدکودک‌ها، ‌ مراکز عمومی و «گذر هنر»، با برنامه‌هایی متنوع ازجمله، «جشنواره بزرگ نقاشی و داستانک»، تولید «روزنامه دیواری» وِیژه مدارس، ‌ «تعویض کتاب کهنه بانو» اجرای طرح کتاب‌خوان، اجرای طرح میراث داران کتاب، یاوران کتاب، کاروان کتاب و ‌اهداء کتاب به دانش آموزان ‌و مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب، ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۲۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 14 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، بهزاد مریدی بابیان اینکه،آیین هفته کتاب بانام «میراث ماندگار» در طول ایام نکوداشت کتاب تا ٢٨ آبان ماه جاری در استان فارس و شیراز، برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این راستا مراسم «پاسداشت کتاب» در مدرسه، مراسم «زنگ کتاب» در مهدکودک و اجرای «پیاده‌رو کتاب» ازجمله برنامه‌های است که برای هفته کتاب به‌ویژه در «گذر هنر» حدفاصل چهارراه حافظیه تا ادبیات، در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: مراسم هفته کتاب در مدارس، ‌مهدکودک‌ها، ‌ مراکز عمومی و «گذر هنر»، با برنامه‌هایی متنوع ازجمله، «جشنواره بزرگ نقاشی و داستانک»، تولید «روزنامه دیواری» وِیژه مدارس، ‌ «تعویض کتاب کهنه بانو» اجرای طرح کتاب‌خوان، اجرای طرح میراث داران کتاب، یاوران کتاب، کاروان کتاب و ‌اهداء کتاب به دانش آموزان ‌و مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب، ادامه خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هفته کتاب را پیش‌زمینه‌ای اجرای بزرگ کتاب فارس دانست که با ایجاد انگیزه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی‌شده است و گفت: این هفته با طرح موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه و همراهی اداره کل آموزش‌وپرورش، ‌اداره کل بهزیستی استان، ‌صداوسیمای مرکز فارس، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز و موسسه فرهنگی هنری ایماژ فیروزه‌ای شیراز، برگزار می‌شود.

مریدی به برپایی کاروان کتاب که به‌وسیله یک دستگاه  نقلیه طراحی‌شده است اشاره کرد و افزود: این برنامه با حضور هنرمندان و مدیران در مدارس و مراکز مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی انجام می‌شود.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس، اهدا کتاب در مدارس جنوب شهر به تعداد ١٥٠٠جلد، جشنواره بزرگ نقاشی و داستانک با پخش کاغذهای نقاشی در مدارس، تولید روزنامه دیواری از نتیجه جشنواره نقاشی و داستانک و زنگ کتاب با حضور مدیران و فعالان حوزه کتاب نیز را ازجمله فعالیت‌های دیگر این آیین است.

مریدی، همچنین اجرای نمایش‌های هنری ویژه کتاب همراه با تحویل دادن برگه‌های نقاشی و هدیه کتاب در پیاده‌رو کتاب که برای اجرا در «گذر هنر» حدفاصل چهارراه حافظیه تا ادبیات در نظر گرفته‌شده است را از دیگر برنامه‌های این ایام  اعلام داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تأکید کرد: اجرای طرح کتاب‌خوان نیز با تعدادی کتاب به‌طور نمادین، به مردم امانت‌داده می‌شود و هر کس بعد از خواندن کتاب آن را تحویل دیگری می‌دهد تا از این طریق، چرخه کتاب خواندن عمومی، بین مردم رواج پیدا کند و به‌طور خودجوش، مردم  وارد این حرکت فرهنگی شوند و به میراث داران کتاب بپیوندند.

وی با تأکید بر اهمیت میراث داران کتاب و ارزش‌گذاری به این بخش مهم و رویدادی فرهنگی افزود: قدردانی و تجلیل از چهره‌های فرهنگی و فعال در حوزه کتاب توسط اهدا گل، شیرینی و لوح تقدیر با حضور مدیران، برای تقدیر از کتاب‌فروشی‌ها، کتابداران، کتاب‌خوانان، ناشران، نویسندگان و کتاب داران محله نیز برپا می‌شود.  

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس بیان داشت: کتاب داران محله، کسانی هستند که در منزل شخصی خود کتابخانه‌ای به تعداد  بیش از ٥٠٠ جلد رادارند، که این افراد شناسایی می‌شوند، تا از این طریق انجمنی بانام «میراث داران کتاب» راه‌اندازی  و در بالای سرمنزل این افراد تابلویی به‌عنوان میراث داران کتاب نصب شود، تا در حد توان در محله کتاب را به امانت بگذارند، و اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز در طولانی‌مدت بتواند از این جامعه پویا و فعال به‌طور مردمی حمایت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار