112 کلاس درس در کانکس تشکیل می شود
کد خبر: ۱۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ 12 March 2015

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس همدان گفت: 112 کلاس درس این استان در کانکس تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا؛ فرزاد تیموری در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: بیشتر این کانکس ها در وسط زمین های بایر قرار دارد که علاوه بر کلاس درس دفتر اداری نیز هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های موجود این مدارس فاقد سرویس بهداشتی بوده و امکاناتی نیز برای دانش آموزان پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: همچنین 683 باب مدرسه این استان فاقد دیوار و حصار کشی مناسب هستند که این امر معضلاتی همچون ورود احشام و حیوانات وحشی به محیط مدرسه، دشوار شدن کنترل ورود و خروج و تردد افراد غیر دانش آموز و وسایل نقلیه در فضاهای آموزشی را به همراه داشته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس همدان بیان کرد: 156 باب مدرسه این استان نیازمند تخریب و مقاوم سازی است که باید اعتبار مناسبی برای این موضوع اختصاص یابد.

تیموری اظهار کرد: اعتبار پیش بینی شده برای تجهیز انشعابات مدارس در سالجاری سه میلیارد و 610 میلیون ریال است که دو میلیارد و 240 میلیون ریال آن اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن 13 هزار و 510 کلاس درس موجود در استان می توان عنوان کرد که به هر کلاس درس از این میزان اعتبار 165 هزار ریال اختصاص می یابد این در حالیست که برای خرید تنها یک میز و نیمکت ساده یک میلیون و 200 هزار ریال باید هزینه کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس همدان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته عمر هر میز و نیمکت پنج سال است و پس از آن باید از رده خارج شده و یک میز و نیمکت جدید جایگزین شود.

وی بیان کرد: پنج میلیارد و 920 میلیون ریال اعتبار برای تعمیرات مدارس در سالجاری پیش بینی شده است که با در نظر گرفتن 61 درصد تخصیص سه میلیارد و 610 میلیون ریال معادل هر کلاس درس 260 هزار ریال اختصاص یافته که این اعتبار پاسخگوی نیازها نیست.

تیموری اضافه کرد: هم اینک 41 طرح ورزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که 9 مورد از این تعداد استخرهای دانش آموزی هستند.

وی یادآور شد: با توجه به ضرورت جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز 700 میلیارد ریال از این محل برای ساخت مدارس جمع آوری شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ارتباط با تحصیل دانش آموزان در کانکس گفت: برخی از مناطق به علت پایین بودن تعداد دانش آموزان توجیهی برای ساخت مدرسه ندارد.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: فراهم کردن فضای آموزشی مناسب برای تحصیل دانش آموزان امری مهم و ضروری است ولی باید ساخت مدرسه متناسب با نیاز منطقه باشد.

استان همدان 283 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار