خودرو وانت بار آریسان معیارهای زیست محیطی را پشت سرگذاشته و اگر می خواهیم محصولات و تولیدات صنعتی و خودرویی کشور قابلیت صادرات و امکان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشد، باید مولفه های رقابت در بازار تولیدات صنعتی دنیا را داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶ 11 March 2015

با آغاز تولید انبوه وانت آریسان (PU1) در شرکت ایران خودروی تبریز، تولید پیکان وانت در این واحد تولیدی متوقف شد.

وانت آریسان بر روی پلت فرم پژو 405 طراحی شده و دارای موتور 1700 سی‌سی چهار سیلندر است.

این خودرو که صد درصد قطعات آن تولید داخل است، در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده تولید می‌شود.

ظرفیت توليد اين محصول در حال حاضر روزانه 50 دستگاه است که بر اساس برنامه‌ريزی انجام شده تا ارديبهشت سال آينده با شيب ملايمی به 150 دستگاه افزايش می‌يابد

صنعتگران تبریز آماده خط‌شکنی در عرصه‌های سخت صنعتی هستند

دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح خط تولید وانت آریسان در کارخانه ایران خودروی تبریز، این اتفاق مهم را عیدی ایران خودرو به صنعت آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: از مسوولان صنعت کشور می‌خواهیم هرگونه ماموریت دشواری را که امکان اجرای آن در سایر نقاط مهیا نیست، به تبریز واگذار کنند، چرا که این شهر و تولیدکنندگان و صنعتگران آن می‌توانند خط‌شکن عرصه تولید و صنعت باشند.

وی خواستار افزایش تعداد محصولات ایران خودرو در تبریز شد و با تاکید بر آمادگی استان برای تحقق این موضوع، اظهار داشت: امیدواریم اگر این مهم برای مسوولان ارشد ایران خودرو نیز اثبات شده، شاهد محول کردن وظایف بیشتر به ایران خودوری تبریز و ارایه محصولات جدید توسط این شرکت در کنار ایجاد خط رنگ محصولات و بومی سازی تولید قطعات ایران خودرو در تبریز باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که صنعتگران این استان توان لازم برای خط‌شکنی در عرصه‌های سخت صنعتی را دارند، گفت: همان‌طور که لشکر ۳۱ عاشورا در زمان جنگ به عنوان یگانی خط‌شکن در جبهه های سخت و دشوار حضور داشت، فعالان و تلاشگران تولید و صنعت تبریز نیز آماده خلق و تکرار همین خط‌شکنی‌ها در عرصه صنعت هستند.

جبارزاده با تصریح این که صنعت آذربایجان شرقی برای بومی‌سازی کامل محصولات جدید ایران خودرو و وانت آریسان ظرفیت لازم را دارد، افزود: ایران خودروی تبریز بدون تردید از بازوان کارآمد گروه صنعتی ایران خودرو است و فعالیت‌های آن در سال‌های اخیر نیز گواه این ادعاست و این مجموعه می‌تواند در تولید محصولات بیشتر و کیفی‌تر نیز پیشقدم باشد.

وی افزود: کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مختلف و ایران خودروی تبریز می‌توانند نه فقط تولید وانت آریسان را به طور کامل در استان انجام دهند، بلکه ظرفیت مناسبی برای تولید محصولات جدید ایران خودرو نیز دارند.

خودرو هیبریدی تاکسی به تولید انبوه می رسد

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در حاشیه آغاز خط تولید وانت بار آریسان در جمع خبرنگاران گفت: خودرو هیبریدی تاکسی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی به تولید انبوه می رسد.

وی افزود: برای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا دولت و رییس جمهوری از تولید خودرو و موتورسیکلت های هیبریدی حمایت می کند.

برای تولید این وانت بار در تبریز 350 میلیارد ریال هزینه شده

هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در مورد میزان سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه گفت: در مرحله اول هر کدام از این دو شرکت خودروساز یکصد میلیون یورو برای ساخت کارخانه مشترک سرمایه گذاری می کنند که این رقم در سال های آینده برای هر کدام از شرکت ها به 250 میلیون یورو خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سووالی در خصوص میزان سرمایه گذاری برای تولید خودرو وانت بار آریسان و زمان عرضه آن به بازار فروش اعلام کرد: برای تولید این وانت بار در تبریز 350 میلیارد ریال هزینه شده و این خودرو سال آینده پس از بررسی راهور کشور به بازار عرضه می شود.

وی اضافه کرد: موتور این خودرو از سال آینده در شرکت ایدم تبریز و از اردیبهشت سال آینده تجهیزات رنگ خودرو نیز در ایران خودرو تبریز نصب می شود.

یکه زارع گفت: شرکت چرخشگر تبریز نیز گیربکس آن را تولید می کند.

افزایش اشتغال زائی شرکت به 2300 نفر

غلامرضا صادقیان مدیر عامل شرکت ایران خودرو تبریز نیز گفت: 150 میلیارد ریال میزان سرمایه گذاری خودرو آریسان در تبریز است و اشتغال این شرکت را در ادامه ازیکهزار و 500 نفر به دو هزار و 300 نفر افزایش خواهد داد.

 در این آیین خط تولید پیکان وانت با حضور معاون انسانی سازمان محیط زیست و معاون سازمان ملی استاندارد ایران متوقف شد.

با توقف خط تولید پیکان وانت، این خودرو به موزه تاریخ خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو پیوست و خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) امروز در شرکت ایران خودرو تبریز راه اندازی شد.

خودرو وانت بار آریسان معیارهای زیست محیطی را پشت سرگذاشته

سعید متصدی معاون انسانی سازمان محیط زیست نیز  در آیین آغاز بکار خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) و توقف خط تولید پیکان وانت در تبریز گفت: توقف خط تولید پیکان وانت افتخاری برای صنعت ایران و نشان دهنده آن است که صنعت کشور به سمت صنعت سبز و پویا پیش می رود.

وی افزود: در دنیا محصولات، تولیدات و راه اندازی صنایع بر اساس مولفه های زیست محیطی است و باید شرایط لازم را احراز کنند.

وی اظهار کرد: خودرو وانت بار آریسان معیارهای زیست محیطی را پشت سرگذاشته و اگر می خواهیم محصولات و تولیدات صنعتی و خودرویی کشور قابلیت صادرات و امکان رقابت با دیگر کشورها را داشته باشد، باید مولفه های رقابت در بازار تولیدات صنعتی دنیا را داشته باشند.

متصدی یادآوری کرد: ایمنی، کیفیت و ایجاد آرامش مولفه های رقابت در بازار جهانی است.

وی گفت: امروز همراهی خوبی بین صنعت و محیط زیست وجود دارد و محصولی را تولید می کنیم که استانداردهای جهانی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: مولفه دیگری که در دنیا مورد اهمیت واقع شده توجه به بازیافت است، منابع بازیافتی در دنیا مورد توجه است و در بدنه سازی خودروها از موادی استفاده می شود که قابل تجزیه باشد و کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.

متصدی با تاکید بر اینکه باید به مواد اولیه بیشتر از این بها داده شود، گفت: موادی که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و ضرر و زیان به انسان نمی زند و آلایندگی کمتری دارد، قابل رقابت در بازارهای بین المللی هستند.

در زمینه قطعه سازی خودرو نیاز به تحول و رشد داریم

وحید مرندی مقدم معاون سازمان ملی استانداردوتحقیقات صنعتی در آیین آغاز بکار خط تولید وانت بار آریسان در ایران خودرو تبریز گفت: خودروسازی ایران نیازمند آزمایشگاه های تخصصی برای ارتقای کیفیت و انجام تست های تخصصی است، در این زمینه ضعف داریم و باید آزمایشگاه های مورد نیاز در کشور ایجاد شود

وی افزود: نبود مرکز آزمون جاده ای از دیگر نکاتی است که به توجه اساسی نیاز دارد.

وی گفت: دو صنعت ساختمان و خودرو موتور تحرک اقتصادی هر کشوری هستند که می توانند شرایط اقتصادی را تغییر و بهبود بخشند.

مرندی مقدم همچنین با انتقاد از انحصاری کردن صنعت خودرو در کشور، اعلام کرد: این وضع در واقع ضربه به صنعت خودرو است.

وی با مناسب توصیف کردن استانداردهای خودرو و تدوین استانداردهای روز اظهار کرد: در خصوص استاندارد خودرو وضع مناسبی داریم و خطوط تولید مشکل خاصی ندارند، ولی در زمینه قطعه سازی خودرو نیاز به تحول و رشد داریم.

70 درصد افزایش تولید در صنعت به خاطر صنعت خودروسازی کشور بوده است.

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز بکار خط تولید وانت آریسان (پی.یو.وان) و توقف خط تولید پیکان وانت در تبریز، گفت: ایران در موقعیت سوق الجیشی بازار صنعت خودرو دنیا برای صادرات محصولات این صنعت قرار دارد.

وی  افزود: خودروساز بزرگ در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا وجود ندارد و این امر فرصت و غنیمتی است تا خودروسازان ایرانی بتوانند از بازار موجود برای صادرات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تنوع و کیفیت از عوامل تاثیرگذار درموفقیت صادرات است، اظهارکرد: با تولیدخودروهای با کیفیت بیشتر می توان صادرات خودرو ایرانی را در منطقه رونق داد.

رحمانی با بیان اینکه صنعت کشور از رشد مناسبی برخوردار شده و بار این رشد بر دوش صنعت خودرو بوده است، گفت: 70 درصد افزایش تولید در صنعت به خاطر صنعت خودروسازی کشور بوده است.

وی با تاکید بر حمایت از صنعت قطعه سازی خودرو و با اشاره به برنامه صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال 1404، اعلام کرد: 600 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو از کشور ممکن است و ظرفیت آذربایجان شرقی در این خصوص بسیار بالاست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از هشت شرکت فعال اتوبوس سازی در کشور دو شرکت در تبریز فعال هستند و ظرفیت کارخانه تراکتورسازی در این شهر، وجود شرکت فن آوری خودرو و خوشه خودرو، قطعه سازی و ظرفیت بخش صنعت در نیروی محرکه استان و تبریز را تبدیل به ظرفیت بسیار قابل توجهی برای صنعت خودروسازی کرده است.

رحمانی تاکید کرد: این ظرفیت ها به صنعت آذربایجان شرقی و ایران خودرو تبریز امکان می دهد تا ایران خودرو ایران در تبریز مستقر شود.

وی با یادآوری آلودگی هوای تهران، گفت: تنها راه کاهش آلودگی هوای تهران خارج شدن این کلانشهر از مرکزیت صنعتی و انتقال آن به شهرستان هاست.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
چرا تعریف و تبلیغ الکی میکنید ؟ کجای وانت اریسان با استانداردهای جهانی که هیچ با استانداردهای ایران هم مطابقت ندارد؟ چرا با جان و مال مردم بازی میکنید؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :