رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسعه یک روستا را موجب الگوبرداری سایر روستاها و مصداق بارز ضرب‌المثل یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است، دانست.
کد خبر: ۱۲۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 09 November 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توسعه یک روستا را موجب الگوبرداری سایر روستاها و مصداق بارز ضرب‌المثل یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است، دانست.

حسین کریم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اجرای طرح روستاهای سالم را یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای خود دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با جدیت تمام پیگیر محقق شدن این طرح در استان بود و اکنون شاهد معرفی روستای سالم در یکی از بخش‌های کرمانشاه هستیم.

وی اجرای طرح روستای سالم را نیازمند حمایت مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: روستاهای بسیاری در استان شرایط اجرای طرح مذکور را دارند و اجرای این طرح در روستاها می‌تواند بستر پیشرفت را مهیا کند.

کریم طرح روستای سالم را یکی از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه بهداشت عنوان کرد و افزود: محور توسعه تمام کشورهای پیشرفته بر روستاها بنا شده و به همین دلیل روند مهاجرت از شهر به روستا در این کشورها باب شده است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه روستاها و سرمایه‌گذاری در آن‌ها تصریح کرد: با این کار از روند مهاجرت از روستا به شهر کاسته می‌شود؛ باید روستاها را مرکز اصلی توسعه کشور قرار دارد.

این مسئول توسعه را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مطلوب دانست و گفت: زیرساخت اصلی در سالم کردن روستا سلامت است و انسان سالم محور اصلی در ایجاد محیط سالم و محیط سالم نیز زمینه‌ساز ایجاد توسعه است.

وی توانمندسازی را یکی از چهار فاز اصلی روستای سالم ذکر کرد و افزود: برای اجرای کامل این پروژه باید هر چهار فاز اجرا شود که زیباسازی و جذب توریست از جمله این فازها است.

کریم یکی از مهم‌ترین اهداف طرح روستای سالم را ارائه الگو به سایر روستاهای کشور ذکر کرد و ادامه داد: طرح روستای سالم در کشور نخستین‌بار است که انجام می‌شود لذا باید بتوانیم الگویی از روستای سالم بسازیم که بقیه استان‌ها نیز از آن استفاده کنند.

وی با بیان این جمله که یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است، اظهار کرد: اگر یک روستا به‌ طور کامل توسعه پیدا کند، بقیه روستاها نیز با الگوبرداری از آن پیشرفت می‌کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، طرح روستای سالم برای نخستین‌بار است که در کشور اجرا می‌شود و در صورتی‌ که به‌ طور کامل موفق شود می‌تواند الگوی برای کل کشور باشد.

*نخستین رستوران سلامت کرمانشاه افتتاح می‌شود

وی از افتتاح نخستین رستوران سلامت کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: در این رستوران منوی غذاهای رژیمی به بیماران و عموم افراد ارائه می‌شود.

کریم ایجاد تونل وحشت از مصرف مواد مخدر از جمله ایده‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، گفت: کرمانشاه یکی از سه استانی است که تا پایان سال‌جاری تمام جمعیت آن زیرپوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار