معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان:
تابناک: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در فرهنگ اصفهان کمبود اعتبار و نیرو نداشته‌ایم، گفت: مشکل عمده فرهنگ اصفهان نبود دانش کافی و نقشه راهبردی مناسب در سطح کلان فرهنگی است.
کد خبر: ۱۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 08 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر،‌ علی قاسم زاده پیش از ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از سند جامع فرهنگی شهر اصفهان در فرهنگ دینی ما دو پدیده علم بدون عمل و عمل بدون علم مورد مذمت قرار گرفته است، اظهار داشت: این دو پدیده در بسیاری آیات و روایات مورد مذمت قرار گرفته است که در این میان در جامعه کنونی ما عمل بدون علم بیشتر به چشم می خورد ضمن اینکه کمتر مورد مذمت واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر گاه کس اقدامی را بدون علم انجام دهد فساد آن بیشتر از مزایای آن خواهد بود، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که آفت فرهنگ در شهر اصفهان نیز همین پدیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در فرهنگ شهر اصفهان کمبود اعتبار و نیرو نداشته‌ایم، اضافه کرد: مشکل عمده فرهنگ شهر اصفهان نبود دانش کافی و نقشه راهبردی مناسب در سطح کلان فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: اعتبارات دولتی و مشارکت عمومی شهروندان در اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری بسیار مناسب است و این در حالی است که بهره وری از این اعتبارات بسیار پایین است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهرداری در گذشته بر اساس تصمیمات فردی بوده است، ادامه داد: اگر چه ما شخصیت‌های فرهنگی را می شناسیم و به آنها اعتماد داریم ولی این امر دلیل نمی‌شود که برای تمام کارها به آنها اعتماد کنیم و اظهارات آنها را مبنای تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: البته در برخی موارد این امر امکان پذیر است و این در حالی اتفاق می افتد که افراد اظهارات خود را بر مبنای علم و شهود که قابلیت دفاع نیز داشته باشد ارائه دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان شفاف نبودن نسبت ارتباط بخش‌های مختلف فرهنگی در شهرداری را نیز از خلاءهای موجود در شهرداری عنوان کرد و ابراز داشت: در شهرداری جزایر متعدد فرهنگی از جمله معاونت فرهنگی، تخت فولاد، سازمان فرهنگی تفریحی و ... فعالیت دارند که نحوه و میزان ارتباط آنها با هم مشخص نبود و در حال حاضر این امر شفاف سازی شده و از سال ۹۵ هر بخش برای فعالیت مدلی خاص خواهد داشت.

قاسم‌زاده اضافه کرد: بر این اساس از این پس شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان باید بر روند اجرای این سند جامع فرهنگی شهر اصفهان وفادار بوده و نسبت به اجرای مولفه‌های تعریف شده نهایت توجه را داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار