مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از انجام گمانه‌زنی باستان‌شناسی محوطه جلوخان آرامگاه فردوسی خبر داد و گفت: گمانه‌زنی این محوطه به مساحت حدود هفت هکتار از ابتدای اسفند با مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجبعلی لباف خانیکی از انجام گمانه‌زنی باستان‌شناسی محوطه جلوخان آرامگاه فردوسی خبر داد و اظهار کرد: گمانه‌زنی این محوطه به مساحت حدود هفت هکتار از ابتدای اسفند با مجوز پژوهشکده باستان‌شناسی آغاز شده است.

به گفته وی، نتایج حاصل از گمانه‌زنی در اراضی پیشخوان بسیار مهم و تعیین کننده است، زیرا بر اساس یافته‌های در ارتباط با چگونگی ساماندهی پیشخوان تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه کرد: بدیهی است که نقطه عطف توس و مقصد اصلی گردشگران در توس آرامگاه فردوسی است اما سعی بر این است که اولا دیگر جاذبه‌های فرهنگی ـ تاریخی توس هم برای بازدید گردشگران تجهیز و آماده شوند و در ثانی به فراخور نیاز گردشگران تاسیسات و فضاهای خدماتی و رفاهی تدارک دیده شده است.

وی افزود: شاید حاصل گمانه‌زنی‌های توس این امکان را فراهم کند که در اراضی فاقد لایه‌های تمدنی بعد از تائید شورای فنی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شرایط و ملاحظه‌های خاص فنی بتوان به احداث فضاهای خدماتی و رفاهی اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار