مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار تأسف کرد که ما به لحاظ عملیاتی کردن علم در جهان در رتبه‌های آخر به سر می‌بریم.
کد خبر: ۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هاشم مهذب در نشست خبری‌ای از فعالیت هشت مرکز رشد در استان خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد سه مرکز اقماری و مابقی تخصصی هستند.

وی از مراکز رشد گناباد، نیشابور و تربت حیدریه به عنوان مراکز تخصصی یاد کرد و افزود: مراکز تخصصی با محوریت کشاورزی، آی تی، انرژی‌های فسیلی و نو و همچنین فرهنگی و زیارت در حال فعالیت هستند.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تأکیدی که در روایات بر عملیاتی شدن علم وجود دارد اما متأسفانه ما به لحاظ عملیاتی کردن علم در جهان در رتبه‌های آخر به سر می‌بریم.

مهذب با بیان اینکه گردش مالی مراکز رشد بالغ بر 20 میلیارد تومان است، عنوان کرد: این رقم برای بیش از 700 نفر کارآفرینی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان مجری طرح و مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) قرار گرفته است، عنوان کرد: مأموریت ما تدوین سند راهبردی در هفت عرصه تخصصی رفاه زائر با رویکرد گردشگری دینی، اقتصاد زائر، فرهنگ زیارت و تعمیق آثار زیارت و امنیت زائر تدوین و به استانداری تحویل شده است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه تدوین شده این نهاد اگر تصویب می‌شد ردیف اعتباری مستقلی برای زیارت داشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برای هر استان در زمینه توسعه بخش زیارت اعتبار در نظر گرفته شده است و این عدد هر ساله 150 میلیارد تومان است که کل کشور را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار