نخستین رزمایش پرتوی پایتخت با هدف مقابله با حوادث پرتوی و آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با آن تحت عنوان "سیدالشهدا" به فرماندهی استاندار تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 06 November 2015
به گزارش تابناک تهران؛  سيدحسين هاشمي در حاشيه جلسه ستاد فرماندهي رزمايش پدافند پرتوي شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش مقابله با حوادث پرتوی به منظور ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاه هاي اجرايي حداقل دو بار در سال در استان تهران برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه  ستاد فرماندهی و هدایت قرارگاه پدافند پرتوی استان تهران نزدیک به یک ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: براساس دستور العمل صادرشده از سوی سردار غلامرضا جلالی، فرمانده، جانشین و معاون هماهنگ کننده قرارگاه استانی مشخص شده و برگزاری رزمایش امروز نیز در همین راستا بود.

استاندار تهران همچنين از پشتیبانی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در سرعت دادن به تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی استان تهران قدرداني كرد.

هاشمي اظهار كرد: براساس برنامه رزمایش برای خودروی حامل مواد رادیوداروهای پرتوزا حادثه ای رخ داد و نیروهای دستگاه های امدادی، امنیتی و انتظامی و اجرایی در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به مقابله با این شرایط .اضطراری اقدام کردند

فرمانده قرارگاه پدافند پرتوي استان تهران اظهار كرد: باید تجهیزات و برنامه های دستگاه های اجرایی برای مواجهه با این شرایط به روز باشد برای مثال باید هنگام وقوع حادثه برای خودرو حامل رادیوداروهای پرتوزا از هرگونه نشت احتمالی جلوگیری شود.

به گفته استاندار تهران قرار است برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاه های شرکت کننده در رزمایش امروز کمیته ای تشکیل شود تا نسبت به کاهش و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت در رزمایش های بعدی تلاش كند.

هاشمي گفت: در رزمايش امروز همه دستگاه هاي اجرايي از جمله شهرداری، نیروهای انتظامی و امنیتی، اور‍ژانس، هلال احمر، سازمان انرژی اتمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

استاندار تهران با تاكيد بر اينكه برگزاری رزمایش پرتوی در پایتخت نخستین تجربه دستگاه های اجرایی استان در این حوزه محسوب می شد گفت: اين رزمايش باوجود ضعف هاي خود قابل قبول بود.

وي با بيان اينكه رزمایش بعدی پدافند پرتوی استان تهران در فصل بهار پس از تعطیلات عید سال آینده برگزار خواهد شد تاكيد كرد: تجهیزمراکز پزشکی منتخب به تجهیزات تشخیص و درمان مصدومان ناشی از حوادث پرتوی و تهیه آمبولانس های وی‍‍ژه انتقال این افراد بايد در اولويت قرار داشته باشد.

نخستین رزمایش مقابله با حوادث پرتویی استان تهران با عنوان «حضرت سید الشهدا(ع)» با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه های ذی ربط در پایتخت با اعلام رمز آن از سوی استاندار تهران روز پنجشنبه برگزار شد.

در این رزمایش مشترک 300 تن از کارکنان دستگاه های امنیتی، انتظامی و اجرایی استان تهران در قالب 9 کارگروه حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار