از تعداد 10واحد تولیدی در سطح شهرستان لنده 8 واحد به واسطه مشکلات اقتصادی اعلام ورشکستگی کرده اند که علت اصلی آن را نبود بازار مناسب جهت عرضه دام و فراوده های گوشتی بیان کرده اند
کد خبر: ۱۲۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 06 November 2015
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: از تعداد 10واحد تولیدی در سطح شهرستان لنده 8 واحد به واسطه مشکلات اقتصادی اعلام ورشکستگی کرده اند که علت اصلی آن را نبود بازار مناسب جهت عرضه دام و فراوده های گوشتی بیان کرده اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد
،مختار مشهدی زاده مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن تائید تعطیلی95درصدی گاوداری های این شهرستان اظهارکرد: کشاورزی و دامداری دو بخش تاثیرگذار در حوزه ی کشاورزی محسوب می شوند که لازم و ملزوم همدیگرند به طوری که نیاز دام به محصولات کشاورزی از ضروریات این حوزه محسوب می شود.
وی افزود: از سالهای گذشته تا کنون تعداد10واحد گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی به همراه پروار بندی در شهرستان لنده مجوز تاسیس واحدتولیدی گرفته اند که برخی از آنان تاکنون مشغول کار هستند و برخی به طور کامل تعطیل شده اند.
وی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته هیچ گونه تسهیلات حمایتی با بهره کم از گاوداری شهرستان لنده برای ادامه فعالیت خود صورت نگرفته است که همین امر نیز مهمترین دلیل تعطیلی این واحد ها است.
مشهدی زاده اظهارکرد: بدهی معوقات بانکی، سود و جرائم سنگین حاصل از دیرکرد تسهیلات بانکی، خشکسالی های پی درپی، کاهش قیمت شیر و گوشت و افزایش قیمت علوفه و خوراک دام از دلایل اصلی تعطیلی واحد های صنعتی و نیمه صنعتی و پرواربندی در شهرستان لنده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: برای حل مشکلات دامداران به خصوص دام سبک این شهرستان اخیراً مکاتبه ای با شرکت پشتیبانی امور دام استان در خصوص خرید دام سبک دامداران لنده ای داشتیم که منتظر موافقت نامه های آن از سوی این شرکت هستیم که این کار در راستای حمایت از بخش تولید صورت خواهد گرفت.
مشهدی زاده عنوان کرد: اجرای طرح های کشاورزی با سود های کلان بانکی هیچ گاه مقرون به صرفه هم برای کشاورزان و دامداران و هم برای بانک ها نخواهد بود بلکه باید به دنبال تسهیلات حمایتی با سود چهار درصد از طریق صندوق توسعه ملی و صندوق مهر امام رضا(ع) باشیم تا بتوانیم حمایت علمی و عملی خود را از این حوزه ها داشته باشیم.
وی در ادامه از همکاری های بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده در خصوص اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار