کد خبر: ۱۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 05 November 2015
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کرج از رفع تصرف 13 هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد.

حامد فرضی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت این شهرستان از ابتدای سال جاری موفق به اجرای 18 مورد احکام قضایی به مساحت حدود چهار و اعمال تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، مبنی بر رفع تصرف به تعداد 34 مورد به مساحت حدود 9 هکتار شده اند.

وی در ارائه آمار و عملکرد اقدامات انجام شده در خصوص تجاوز و تصرفات در اراضی ملی از ابتدای سالجاری تا کنون، ضمن قدردانی از نیروهای یگان حفاظت شهرستان اظهار داشت: تحقق حفاظت کامل از منابع طبیعی سرلوحه و مهمترین هدف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

وی گفت: یگان حفاظت این اداره برابر وظایف ذاتی و قانونی خود از ابتدای سال جاری تاکنون، به جهت حفظ، حراست وصیانت از عرصه های اراضی منابع طبیعی در حوزه استحفاظی شهرستان با توجه به گستردگی اراضی ملی و کمبود نیرو در این بخش توانسته است دست متجاوزان به این اراضی را از طریق گشت های مستمر و شبانه روزی و همچنین پیگیری گزارش های واصله مردمی کوتاه کند.

فرضی اضافه کرد: طی برنامه ریزی های هرساله در خصوص پیگیری پروژه مدیریت چرا و کنترل دام، در سال 1394 در اجرای ماده 44 دامی 8 فقره پرونده به تعداد 2680 راس واحد دامی و در اجرای ماده 48 (برخورد باقاچاق چوب الات) یک فقره پرونده به تعداد 64 اصله چوب تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین 13 فقره پرونده به مساحت حدود 14 هکتار در خصوص تخریب و تصرف منابع طبیعی تشکیل شده است.

فرضی با اشاره به آتش سوزی های صورت گرفته در سطح اراضی ملی و همچنین در سطح باغات و مستثنیات مجاور اراضی ملی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بمنظور حفظ پوشش گیاهی و احیاء مجدد مراتع، یگان حفاظت این شهرستان توانسته است به مساحت 17 هزار مترمربع، تعداد 2 فقره آتش سوزی را با همکاری و همراهی همیاران طبیعت و دیگر واحدهای اجرائی سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی کاملاً اطفاء کند.

وی اضافه کرد: اغلب پرونده های تخلف منجر به صدور رأی و اخذ دستور قضایی به نفع دولت شده و کاملاً خلع ید و رفع تصرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار