کد خبر: ۱۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 05 November 2015

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به منابع مالی محدود در کشور، گفت: با توجه به این محدودیت باید از منابع مردمی برای رسیدن به اهداف بهره بیشتری ببریم.

به گزارش ایرنا،حجت اله ملاصالحی روز پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: اکنون در شرایط پیچیده ای قرارگرفته ایم که نه تحریم ها برداشته شده و نه پسا تحریم شکل گرفته است .

وی ادامه داد:چاره ای جز استفاده از منابع مردمی نداریم و با سازماندهی مناسب تشکل های غیردولتی می توان بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم را ارایه کرد .

معاون استاندارالبرز با اشاره به انصراف برخی از افراد دراستان البرز در دریافت یارانه از طریق طرح ابتکاری بهزیستی این استان اضافه کرد: این اداره کل به خوبی توانست دراین بخش مهم گام بردارد و می توان در این زمینه گام های موثرتری را برداشت .

ملاصالحی گفت: محدودیت منابع مالی کشور ازیک سو ،نوپا بودن استان البرز ازسوی دیگر توجه به موارد فوق را ضروری می سازد و انتظارمی رود با توجه به این امر هرچه بیشتر در زمینه توسعه کشور گام برداریم .

وی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل پیشین استان البرز اضافه کرد: درک سیاست های دولت 'تدبیرو امید' ازسوی این مدیرکل که شاهد حضور ایشان در عرصه دیگری از خدمات رسانی درسطح ملی خواهیم بود مشهود است .

مدیرکل پیشین بهزیستی استان البرز نیز دراین آیین به اعلام گزارشی از شاخص اقدامات انجام شده درسال 93 پرداخت .

افروز بهرامی افزود: با اولویت قراردادن تحویل مسکن مددجویان رتبه استان البرز از رتبه 29 کشوری درسال 91 به رتبه یک کشوری درسال 93 رسید که با همت خیرین دو هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شد .

وی یادآورشد: با ایجاد شغل های پایدار در کمپ های بلااستفاده توانستیم 400 شغل پایدار ایجاد کنیم و 18 هزار نفر برای ارایه یارانه خود به مددجویان بهزیستی این استان متقاعد شده و از دریافت یارانه انصراف دادند .

بهرامی گفت: برای خدمات دهی بهتر به مددجویان 40 تفاهم نامه منعقد شده که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در بحث های مهم استان البرز از جمله طلاق اولین مرکز کشوری مداخله و کاهش طلاق راه اندازی شد.

وی،اعتیاد و خشونت را سایر آسیب های اجتماعی اولویت دار دراستان البرز خواند که با طراحی پیش نویس سند ملی کاهش طلاق به قوه قضاییه گام های موثری دراین زمینه در دست انجام قرار گرفته است .

بهرامی ، البرز را رتبه دوم کشوری در بحث زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: 25 درصد مددجویان این استان از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده و تقریبا تمام بخش های آن به بخش غیردولتی واگذار شده است .

مدیرکل پیشین بهزیستی استان البرز افزود: درابتدا شاهد فعالیت 600 کمپ ترک اعتیاد درالبرز بودیم که با خارج شدن کمپ های غیرمجاز شمارکمپ ها به 120 مورد رسید .

بهرامی یادآورشد: برگشت 650 کودک شش تا 12 سال به مدرسه و کلاس های درس ازدیگر اقدامات مهم درحوزه بهزیستی استان البرز بوده که امیدواریم تداوم یابد .

مدیرکل جدید بهزیستی استان البرز نیز در این آیین یکی از مشکلات بهزیستی این استان را کمبود اعتبارها برای ارایه خدمات خواند و اظهار امیدواری کرد با نشست های هم اندیشی با سایر دستگاههای اجرایی بتوان این نهاد حمایتی را هرچه بیشتر در زمینه رسیدن به اهدافش یاری کرد .

دراین آیین از زحمات 'افروز بهرامی ' قدردانی و 'داریوش بیات نژاد ' بعنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز معرفی شد ، وی پیش از این معاون اداری مالی بهزیستی تهران بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار