فرماندار آبدانان گفت:
حفاظت و صیانت از محیط زیست باید به عنوان فرهنگی عمومی در بین آحاد جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 05 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار آبدانان گفت: حفاظت و صیانت از محیط زیست باید به عنوان فرهنگی عمومی در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام گزارش داد: «مجید عسکری» در شوراي حفاظت از اراضي ملي شهرستان آبدانان اظهار کرد: متولی حفاظت و صیانت از منابع و اراضی ملی را نباید فقط اداره منابع طبیعی بدانیم بلکه همه مردم و مسئولین و دستگاه‌های دولتی و نهادها و سازمان‌ها در قبال این منابع خدادای حس مسئولیت و دلسوزی کنند و باید این فرهنگ به عنوان فرهنگی عمومی در بین آحاد جامعه نهادینه شود تا بتوان این امانت را به نسل‌های آینده رساند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تخریب اراضی اعم از کشاورزی، منابع طبیعی و مسکن همه اعضا بر اساس وظایف قانونی عمل کنند و هرگونه اقدامی مادامی که در قالب قانون نباشد پذیرفته نخواهد شد.

فرماندار آبدانان اضافه کرد: قانون وظایف همه دستگاه‌ها را به صراحت مشخص کرده و ضرورت دارد با تعامل و همکاری متولیان امر موارد به جدیت پیگیری شود.

«سبزواری» ریيس دادگستري شهرستان آبدانان نیز در این جلسه گفت: دستگاه قضائي با تمام توان و بدون اغماز در مقابل متخلفان ايستاده است و به هيچ وجه از اجراي قانون كوتاهي نخواهد كرد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی یعنی زندگی، تخریب منابع طبیعی یعنی مرگ و باید منابع طبیعی پوشش گیاهی خاص آن حفظ شود و نباید این منابع از بین بروند چرا که اگر بخواهیم آنها را احیا کنیم ابتداء باید پیشگیری کنیم.

سبزواری بر ضرورت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید و هدف شورا را حفظ اراضی بیت‌المال و احترام به مالکیت قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و گفت: هیچ مضایقه‌ای در حمایت و پشتیبانی قضائی از مراجعی که در صیانت از منابع ملی و طبیعی و حقوق بیت‌المال اقدام می‌کنند وجود ندارد و تمام مدیران ادارات و سازمان‌ها باید از این فرصت در جهت مقابله با متعدیان به حقوق بیت‌المال استفاده کنند .

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای شورا نکته نظرات، پیشنهادها و راهکارهای خود را در راستای پیشگیری و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در حوزه فعالیت خود ارائه دادند و مقرر شد موارد مطرح شده تا جلسه بعدی شورا بررسی و نتیجه نهائی اعلام شود./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار