فاجعه در بیمارستان نظام مافی شوش؛
بیمارستان نظام مافی همان بیمارستانی است که چندی پیش وزیر بهداشت در آن حضور پیدا کرده بود و پس از بازگشت به تهران وضع آن را باعث شرمندگی خود عنوان کرده بود!
کد خبر: ۱۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 05 November 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ طی هفته جاری یک خبر مهم و تکان دهنده در لابلای اخبار مربوط به آلودگی هوا و تنگی نفس شهروندان پس از بارندگی های اخیر گم شد.

بنا بر اعلام اداره دامپزشکی شوش، کارشناسان این اداره در بازرسی های انجام شده در بیمارستان نظام مافی شوش متوجه شدند دهها کیلو گوشت فاسد برای تغذیه بیماران بیمارستان استفاده می شود!

 بیمارستان نظام مافی همان بیمارستانی است که چندی پیش وزیر بهداشت در آن حضور پیدا کرده بود و پس از بازگشت به تهران وضع آن را باعث شرمندگی خود عنوان کرده بود!

حالا نه تنها مشکلات این بیمارستان رفع نشده بلکه خبر تکان دهنده ای منتشر می شود که ضمن نقض حقوق بیماران و تهدید سلامتی آنها، بی کفایتی مسولان مربوطه را به تصویر می کشد.

بگفته میلاد عامری رییس اداره دامپزشکی شهرستان شوش، در پی بازرسی کارشناسان بهداشتی اداره دامپزشکی شوش 140 کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته، 40 کیلوگرم گوشت قرمز گوساله فاقد تاریخ کشتار و مقادیری چربی گوسفندی جمعا به میزان 220 کیلوگرم از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش کشف و ضط گردید.

بگفته وی، پیمانکار طرف قرار داد بیمارستان قصد مصرف این مقدار گوشت در طبخ غذا را داشت که شناسایی و معدوم گردید.

تغذیه بیماران با گوشت فاسد/ چرا کسی برکنار نمی شود/ چرا کسی استعفا نمی دهد؟

 اسهال، استفراغ و درد شکمی از علائم مسمومیت غذایی است و گوشت فاسد سبب مسمومیت غذایی (کوکسیدیوز، سالمونلازیس، شگیلازیس و آلودگی انگلی) می‌شود.

این اتفاق تلخ آنهم در یک بیمارستان دولتی که شهروندان برای بهبود سلامتی خود به آن مراجعه می کنند و سلامت شان مورد تهدید قرار می گیرد اگر در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد مسولان مرتبط با آن یا از کار برکنار می شدند و یا استعفا می داده اند. برخورد با یک پیمانکار نمی تواند پایان خوبی بر این فاجعه باشد و مسولانی که این اتفاق تحت مدیریت آنها روی داده نیز می بایست مورد بازخواست و برخورد قانونی قرار بگیرند و نتایج پیگیری ها و برخوردها به اطلاع مردم برسد.

بیمارستان نظام مافی شوش تنها بیمارستان شهرستان 200 هزار نفری شوش است.


جوابیه شبکه بهداشت و درمان شوش

جوابیه خدمت مدیر محترم و زحمت کش خبرگزاری تابناک
 با سلام و دعای خیر
 احتراما بدینوسیله در خصوص خبری مبنی بر استفاده از گوشت های فاسد شده در بیمارستان نظام مافی شوش بدینوسیله جوابیه این شبکه به همراه اداره دامپزشکی شهرستان شوش به عرض شما و همه مردم فهیم ایران اسلامی می رساند:

 ۱- آشپزخانه مذکور توسط پیمانکار اداره می گردد و مواد غذایی توسط ایشان تهیه و بانظارت کارشناس تغذیه بصورت روزمره در بیمارستان طبخ می گردد.

۲- مکررا” توسط کارشناسان اداره دامپزشکی به صورت معمول از سردخانه بیمارستان بازدید به عمل می آمده و قبلا” هیچ گونه مواردی مشاهده نشده است.

۳- هیچگونه استفاده های از مواد غذایی مذکور حتی یک وعده غذایی تهیه نگردیده است.

 ۴- مواد گوشتی ضبط شده با تنظیم صورتجلسه مشترک کارشناسان اداره دامپزشکی و بیمارستان جهت طی سیر مراحل قانونی جهت معدوم نمودن آن تحویل اداره دامپزشکی گردیدند. در ضمن ازهمه عزیزان خبرنگاران درخواست می شود قبل از هرنوع انعکاس اخبار با اداره مربوطه تماسی جهت صحت و سقم خبرداشته باشید.

توضیحات تابناک

ضمن تشکر از ارسال توضیحات فوق الذکر، در خصوص بند4 جوابیه به اطلاع مخاطبان تابناک می رسانیم خبر و اطلاعات مربوط به کشف و ضبط گوشت های فاسد به نقل از مدیریت دامپزشکی و مدیریت شبکه بهداشت و درمان منتشر شده و در صحت و سقم آن تردیدی نیست.

در خصوص اینکه آیا تا کنون از گوشت های فاسد هم استفاده شده یا خیر به نظر می رسد نیاز به بررسی های بیشتری وجود دارد، ضمن آنکه خبری که تابناک در حال بررسی صحت و سقم و چگونگی آن است یعنی آتش گرفتن انبار آشپزخانه بیمارستان به ابهامات این ماجرا افزوده است.

از طرفی هنوز جای این سوال باقیست که آیا تاریخ مصرف گوشت ها در انبار آشپزخانه بیمارستان منقضی شده یا اینکه پیش از خرید و تامین فاسد شده بودند؟ اگر قبل از خرید این گوشت ها فاسد بوده چرا تاکنون خبری در خصوص دستگیری و برخورد با عوامل فروش صورت نگرفته و اگر این گوشت ها در انبار بیمارستان فاسد شده اند چطور براحتی می توان می پذیرفت که در بدو امر موضوع کشف شده آنهم در حالی که مسئولان مربوطه مدعی اند بازرسی های دوره ای داشته اند؟!

امیدواریم زوایای این ماجرا هرچه سریعتر شفاف شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
سلام لطفا پیگیر موضوع باشید . باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار