فرماندار ویژه تنکابن گفت: زندان در حال احداث تنکابن بعد از گذشت هفت سال با 50 درصد رشد فیزیکی نیمه‌کاره مانده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 04 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید امیر حسینی‌جو عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون فرهنگی قوه‌قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه انتظامی، نظامی و قضایی و امنیتی تعامل خوبی بین مسئولان شهرستان برقرار است و این مجموعه در قالب شورای تامین همکاری خوبی با هم دارند که اگر این تعامل وجود نداشته باشد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دچار حاشیه می‌شوند.

وی تصریح کرد: در بحث مشکلات قضایی دو خواسته مهم در شهرستان داریم چون تنکابن به عنوان مرکز ثقل نظامی، انتظامی و قضایی در منطقه محسوب می‌شود به عنوان شهرستان ویژه تعیین شده است و باید این مسائل مدنظر قرار گیرند که حل مشکلات اعتباری ساخت زندان شهرستان که بیش از هفت سال است از عمر ساخت آن می‌گذرد و با رشد فیزیکی 50 درصدی متوقف مانده یکی از این مسائل است که از رئیس قوه‌قضائیه می‌خواهیم به این مهم توجه شود.

حسینی‌جو حفظ و سلامت مدارک و اسناد ملکی شهرستان را در اداره ثبت اسناد الزامی عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات ساختمان اداره ثبت اسناد شهرستان و فرسودگی آن باید تجدید بنا شود که نیازمند بودجه است.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به اینکه بیشتر مراجعات به دادگستری‌ها و مراجع قضایی به علت عدم به روز شدن برخی قوانین است و ما در بحث تخلفات شاهد دستبرد به اراضی و منابع طبیعی، ساخت‌وساز غیرمجاز هستیم، ادامه داد: خلاء‌های قانونی در این حوزه شدیداً احساس می‌شود لذا باید قابلیت‌های قانون متناسب با مسائل برخی مناطق و شرایط ویژه آن‌ها هماهنگ شود تا نتیجه بخش شوند.

این مسئول به مشکلات پسماندها برای شهرها و روستاهای منطقه اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به وضعیت زیست‌محیطی و شرایط طبیعی مناطق شمالی شهرداری‌ها پسماندها و زباله‌ها را جمع‌آوری و در مناطقی امحاء می‌کنند که به علت فقدان توان مالی برای ایجاد زیرساخت‌های اساسی مانند کمپوست‌ و زباله‌سوزها، این پسماندها بیشتر دفن می‌شوند.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به وضعیت دادگاه خانواده، اظهار کرد: به نظرم دادگاه خانواده با توجه به مشکلات موجود باید تخصصی شود و برای این منظور باید دادگاه‌های خانواده از سایر دادگاه‌ها و دادسراها تفکیک شوند.

حسینی‌جو در پایان گفت: به علت ارتقاء شهرستان به فرماندار ویژه دادگستری شهرستان و حوزه‌های قضایی و نیز قضات در آن باید افزایش یابند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار