از تهران که 150 کیلومتر فاصله بگیری درست در دامنه جنوبی رشته کوه البرز با کمی فاصله از کوه های شمال شرقی و شمال غربی رشته کوه البرز نامی آشنا به گوش می رسد که شاید برای همه ما بارها و بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 04 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین، شهری که در نوشته های قدیمی اروپان شهر باستانی« آرساس» نامیدند و در تاریخ یونان از آن با نام «راژیا» یاد شده است. و در زمان اشکانیان به نام مؤسس آن، «اُردپا» خوانده‌اند. بعضی از مورخین به دلیل آن که قوم «کاسیت» از مجاورت دریای مازندران به سمت این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط نموده‌اند، به این منطقه نام «کاسپین» نهادند. 

درست است صحبت از شهر قزوین است شهری که اکثر مردم حداقل یک بار از کنار این شهر گذر کرده اند و بارها نام آن را شنیده اند.

از پسته معروف و باقلوای بی نظیرش که بگذریم این « این باب الجنه» امروز علی رغم داشتن رتبه اول کشور با 1 هزار و 200 آثار ثبت شده تاریخی و گردشگری هنوز از نگاه گردشگران و مردم ایران مغفول مانده است.

اگرچه نام قزوین از آن دسته از نام هایی است که هر از گاهی در گوش ها تکرار می شود و در بیشتر مواقع هم به دلیل گذری بودن این شهر است اما تماشای واقعی این شهر لذتی دیگر دارد.

دراین شرایط بسیاری از گردشگران ایرانی هنوز نتوانسته اند بخش قابل توجهی از جاذبه های گردشگری ایران را ببینند حتی شهرهایی که در فاصله کمتر از چند ساعتی آن ها قرار دارد.

استان قزوین همان جادبه تاریخی و طبیعی است که با داشتن آرامگاه پیغمبریه، زیارتگاه امامزاده حسین(ع)، قلاع الموت و سمیران، دریاچه اوان، چشمه سارهای الموت، طارم سفلی، کاروانسراهای بویین زهرا و دهها آثار گردشگری دیگر که تک تک آنها جذابیت خاصی برای گردشگران و جهانگردان دارد هنوز دیده و شنیده نشده اند.

اگرچه بسیاری از افراد مدعی هستند که قزوین را می شناسند اما به معنای واقعی فقط تعداد اندکی از گردشگران هستند که قزوین را تماشا کرده اند.

برنامه ریزی سفرهای یک روزه می تواند قزوین را به دنیا معرفی کند

مسعود نصرتی شهردار قزوین در این باره بیان کرد: در حال حاضر شهرداری قزوین زیرساخت های خوبی برای گردشگری فراهم کرده است و مطمئنا وجود قطب جمعیتی مناسب نظیر پایتخت در نزدیکی شهر ما می تواند ظرفیت خوبی برای معرفی شهر قزوین باشد.

وی افزود: استان قزوین  از 1305 اثر ثبت شده خود بیش از 85 اثر ویژه دارد که شروع برنامه سفرهای یک روزه بازدید از قزوین می تواند موجی از ارتباطات را برقرار کند و معرفی توسط مردم به مردم صورت بگیرد همانطور که نتایج آن را می توان در یک برنامه میان مدت در قزوین دید.

شهردار قزوین گفت: گردشگری داخلی در کشور باید با معرفی و شناخت شهر ها رونق بگیرد که در حال حاضر تدارک دیدن برنامه سفرهای یک روزه از ابزارهای مناسب برای ایجاد سفرهای مناسب برای مردم و معرفی شهر برای قزوین باشد. که همین امر زمینه ساز معرفی قزوین در دنیا خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار