کد خبر: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ 27 January 2015
رئیس هیات اسکواش استان البرز گفت: در این استان علاقه بانوان به رشته ورزشی اسکواش بیشتر از آقایان بوده و این مهم به خوبی قابل لمس است.
بهارک شینااظهار کرد: با وجود فراهم نبودن امکانات مناسب برای این رشته در استان، تا به امروز حضور و علاقمندی بانوان در اسکواش دو برابر مردان بوده است. 
وی افزود: یکی از دلایلی که سبب شده استقبال از این رشته تا به امروز چندان مورد قبول ما نباشد، دور و همچنین نا امن بودن محل تمرین نسبت به مرکز شهر است که این مهم امروز به یکی از دغدغه‌های هیات اسکواش تبدیل شده است .
به گزارش ايسنا رییس هیات اسکواش البرزادامه داد: قرار گرفتن سالن هیات اسکواش در کیانمهر به طور قطع مشکلاتی برای علاقمندان ایجاد کرده و طبیعی است به دلیل طولانی بودن مسافت و عدم دسترسی آسان استقبال از این رشته کمتر از رشته‌های دیگر باشد.
شینا یادآورشد: عدم امنیت مناسب سالن کیانمهر یکی دیگر از مشکلات اسکواش البرز است ؛ چراکه این سالن در منطقه بیابانی واقع شده و چندان به لحاظ امنیتی قابل قبول نیست، در چند هفته اخیر اتفاقات زیادی مانند سرقت در این سالن رخ داده که همگی به دلیل نبود سیستم حفاظتی مناسب است که امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
وی یادآور شد: با توجه به این‌که بیشتر استفاده کنندگان از اسکواش بانوان هستند، می‌طلبد مسئولان نگاه جدی‌تری برای حفظ و افزایش ضریب ایمنی این سالن داشته باشند تا از بروز اتافاقات ناگوار بعدی جلوگیری شود.
شینا درباره کمبود امکانات این هیات نیزگفت: بعد از مدتها تمرین در فضای غیر استاندارد، برای اولین بار در استان البرز کورت اسکواش استاندارد ایجاد شد که اتفاق بسیار خوبی برای این رشته به حساب می‌آید و این کورت استاندارد در آبان  امسال با کمک کالی هیات و علاقمندان این رشته به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: به طور قطع تنها یک کورت استاندارد جواب‌گوی نیازهای هیات اسکواش نیست و امیدوارم با حمایت سرمایه‌گذاران و مسئولان  در آینده‌ای نزدیک این تعدادافزایش یابد.
شینا گفت: برای گسترش و همچنین در دسترس قرار گرفتن این رشته در بین مردم، حداق به پنج کورت اسکواش دیگر در استان البرزنیاز داریم که امیدواریم این امرمحقق شودکه البته ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که محل تمرین هیات در مرکز شهر قرار داشت  با سه کورت اسکواش نیز می‌توانیم مردم را به استفاده بیشتر از این رشته ترغیب کنیم.
اولین رییس هیات بانوی اسکواش در کشور، در باره برنامه‌های پیش رو،گفت: برای اولین بار در استان، رقابتهای اسکواش استاندارد را به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم به خوبی این مهم را به پایان برسانیم.
شینا در پایان گفت: این رقابتها در دو رده آقایان و بانوان و بدون شرایط سنی برگزار خواهد شد که همه علاقمندان می‌توانند برای حضور در این مسابقه‌ها اعلام آمادگی کنند، به نفرات برتر دو رده جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار