کد خبر: ۱۲۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 02 November 2015

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: احتمال تعطیلی روزهای پنجشنبه در البرز به جهت افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان وجود دارد.

هیربد معصومی پیرامون آخرین وضعیت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز اظهار داشت: این موضوع اخیرا با تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا در استانداری پیگیری شد و طی آن نیز با گزارشی از سوی اداره‌کل محیط زیست استان علت‌های افزایش آلودگی هوا در استان بررسی شد.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور وضعیت آلودگی هوا در این استان تشریح و گزارش آن اعلام شد.

معصومی تصریح کرد: استان البرز به لحاظ همجواری تنگاتنگ با استان تهران، خوشبختانه یا متاسفانه سرنوشت آلودگی هوای پایتخت با نزدیک‌ترین شهرهای استان البرز که شهر گرمدره و کلانشهر کرج است به یکدیگر گره خورده است.

وی افزود:در روزهای پنجشنبه که ادارات استان تهران تعطیل است حجم قابل توجهی از گردشگران عازم مناطق استان البرز و استانهای شمالی می‌شوند و با عبور بیش از 200 هزار خودرو از اتوبان تهران - کرج به سمت شمال و یا غرب کشور، استان البرز 18 درصد بار ترافیک کشور را بر دوش کشیده و سهم آن نیز از ترددها افزایش آلودگی است‌.

معصومی ادامه داد: این امر موجب افزایش آلایندگی و آلودگی هوای شهرهای گرمدره،کرج و فردیس می‌شود.

معاون استاندارالبرز تصریح کرد: بنا را بر آن داریم تا به لحاظ توجه ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت،گزارش مبسوطی را از این موضوعات تهیه و به معاون رییس جمهور اعلام و موضوع را بصورت ویژه به هییت دولت اعلام نمائیم و امیدواریم این گزارش منتهی به تصمیمات مناسبی شود.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار، تعطیلی روزهای پنجشنبه محتمل خواهد بود و صرفا این تعطیلی با هدف افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار