مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره ملی شعر کتاب در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 02 November 2015

حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسامی برگزیدگان جشنواره ملی شعر کتاب در خوزستان با حضور داوران ملی در استان در چهار بخش معرفی شدند.

وی افزود: حدود 490 اثر از 340 شاعر در سطح ملی دریافت شده که آثار 78 شاعر در قالب 180 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته که 12 نفر در چهار بخش کلاسیک، سپید، کودک و نوجوان و کتابداران حائز رتبه بوده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: هیئت داوران جشنواره ملی شعر کتاب، 9 نفر از شعرا را نیز شایسته تقدیر اعلام کرده که از آنها تقدیر خواهد شد.

سپهر ادامه داد: برگزیدگان بخش شعر کلاسیک عبارتند از مقام اول: محمد زارعی از استان اراک، مقام دوم: امیرعلی سلیمانی از استان تهران، مقام سوم: به صورت مشترک زهره رضازاده از استان خوزستان و خدابخش صفادل از استان خراسان هستند.

وی اضافه کرد: همچنین هیئت داوران آقایان محمدزمان گلدسته از استان گرگان و غلامحسین صفادل از استان اصفهان را در این بخش شایسته تقدیر اعلام کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: برگزیدگان بخش شعر سپید نیز عبارتند از مقام اول: نیلوفر شاطری از استان خوزستان و مقام دوم: سولماز صادق زاده از استان اردبیل هستند.

سپهر تصریح کرد: هیئت داوران در این بخش کسی را واجد مقام سوم اعلام نکرد و لیلا فرید از استان اردبیل، اصغر رضایی و ایوب شیخی‌زاده از استان خوزستان را شایسته تقدیر معرفی کرد.

وی، برگزیدگان بخش شعر کودک و نوجوان این جشنواره را نیز بدین ترتیب اعلام کرد: مقام اول: هادی فردوسی از استان فارس، مقام دوم: دادیار حامدی از استان ساری و مقام سوم: حامدالسادات حسینی از استان اصفهان.

سپهر افزود: در این بخش شاعرانی از رده سنی کودک و نوجوان که در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضویت دارند، شرکت داشته‌اند که ازمیان آنها ریحانه مرید صالحی از شهرستان شوش دانیال، ملیکا رضازاده از مرکز شماره یک کانون پرورشی اهواز، ثنا امرائی و آرمیتا ذهبی‌زاده از مرکز شماره 5 کانون پرورشی اهواز، شایسته تقدیر اعلام شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: برگزیدگان بخش شعر کتابداران نیز عبارت از: مقام اول صادق صفی‌زاده از استان خوزستان، مقام دوم: سعید امامی از استان کرمانشاه و مقام سوم: نصیر برهان زهی از استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی در پایان بیان کرد: این جشنواره 28 آبان‌ماه جاری مصادف با ایام هفته کتاب و کتابداری در کتابخانه مرکزی استان خوزستان با حضور شاعران برجسته کشوری و برگزیدگان جشنواره برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار