بارش باران پائیزی باعث غافلگیری کشاورزان لنده ای و جاری شدن اشک برنج کاران این شهرستان شد به طوری که بیشتر محصول انها براثربارش باران از بین رفت
کد خبر: ۱۲۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 02 November 2015
بارش باران پائیزی باعث غافلگیری کشاورزان لنده ای و جاری شدن اشک برنج کاران این شهرستان شد به طوری که بیشتر محصول انها براثربارش باران از بین رفت.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، باتوجه به کم بارشی در سالهای گذشته در سطح شهرستان لنده هنوز خیلی از برنج کاران این شهرستان محصول خود را دور نکرده بودند که بارش ناگهانی باران در چند روز گذشته باعث واردنمودن خسارت جدی محصول آنان شد.

برنج کاران بخش مرکزی و موگرمون در شهرستان لنده مطابق سالهای گذشته اقدام به کشت تابستانه برنج نمودند که در اصطلاح(پس کال) می نمودند که امسال با تغییرات آب و هوا و بارش باران و جاری شدن آب دره ها و طغیان رودخانه مارون و جن متحمل خسارت شده اند.

البته عدم توجه کافی کشاورزان به هشدار های سازمان هواشناسی یکی از مهمترین دلیل های افزایش سطح خسارات کشاورزان و دامداران خواهد بود.

علی رغم تاکید زیاد بیمه کشاورزی متاسفانه هنوز هم شاهد بیمه نکردن محصولات دامی و کشاورزی از سوی کشاورزان هستیم که عمده دلیل بیمه نکردن محصولات خود را پرداخت خسارت بسیار کم بیمه عنوان می نمایند.

شهرستان لنده دارای 250هکتار مزرعه کشت برنج می باشد که بیشتر آن در حاشیه رودخانه مارون و رودخانه جن در موگرمون قرارگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار