رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مردم به روحانیت اعتماد دارند و این اعتماد فرصتی است که روحانیت باید آن را قدر بداند و توسعه دهد.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام رضا تقوی ظهر امروز در همایش فصلی ائمه جمعه فارس اظهار داشت: از رئیس‌جمهور انتظار نداشتیم، قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را ابلاغ نکند تا مجلس آن را ابلاغ کند.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است و این قانون از ابتدا مورد تأکید مقام معظم رهبری بود و در این راستا انتظار داشتیم رئیس‌جمهور که خود کسوت روحانی دارد این قانون را ابلاغ کند نه رئیس مجلس که معمم نیست.

تقوی ادامه داد: مردم به روحانیت اعتماد دارند و با وجود تبلیغات دشمن همچنان مسائل خود را با این قشر در میان می‌گذارند و این اعتماد فرصتی است که روحانیت باید آن را قدر بداند و توسعه دهد.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: امام‌جمعه باید به‌روز باشد و تحولات سیاسی و اجتماعی را دنبال کند و بتواند پاسخگوی مردم و نسل جوان در مسائل حادثه باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نگاه مردم به روحانیت بسیار مثبت است، بنابراین باید روحانیون و ائمه جماعات با افزایش اطلاعات خود جواب اعتماد مردم را بدهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر نیز از خواسته‌های مردم است، گفت: نمایندگان ولی‌فقیه باید از امربه‌معروف و نهی از منکر حمایت کنند و در نهادینه شدن ادبیات صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام تقوی سپس بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از سرمایه‌های بسیار بزرگ در کشور است و برای مقابله با نفوذ دشمن باید فریضتین را تقویت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پس از مرحله اول توافقات، گروهی زمزمه‌هایی مطرح کردند که شعار مرگ بر آمریکا کنار گذاشته می‌شود اما چنان‌که مقام معظم رهبری فرمودند زخمی که استکبار و آمریکا بر پیکر ملت ایران زده به این سادگی التیام نمی‌یابد و استکبارستیزی از روحیه انقلابی ملت ایران زدودنی نیست.

وی با اشاره به این‌که دشمنان در بحث برجام بنا داشتند در جامعه دودستگی ایجاد کنند، گفت: ورود به‌موقع و مدبرانه مقام معظم رهبری مانند همیشه توطئه دشمنان را خنثی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار