معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گلخانه ای راهی در مسیر مدیریت منابع آب کشور، تولید محصول سالم و یکدست، تولید خارج از فصل برمبنای تقاضای بازار و امکان تولید اصولی برای توسعه صادرات است.
کد خبر: ۱۲۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 31 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد علی طهماسبی پنجشنبه شب در حاشیه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شیراز افزود: اینک 9 هزار هکتار گلخانه در کشور در زمینه تولید محصولات سبزی، صیفی، گل و گیاهان زینتی ، توت فرنگی و گیاهان دارویی فعال می باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته 407 طرح گلخانه ای با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پذیرفته شده و وارد جرگه کار شدند.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و 700 طرح دیگر گلخانه ای با 22 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بانکهای عامل بویژه بانک کشاورزی معرفی شده اند.
طهماسبی بیان داشت: منابع مالی این طرحها عمدتا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

تامین شده که برای مناطق غیربرخوردار با نرخ 10 درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ 14 درصد تعیین شده است.

وی گفت: مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور شش سال در نظر گرفته شده که این زمان دوباره بازبینی خواهد شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار نیز در دست پیگیری و اجراست.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در مناطقی که بارندگی سالانه بیش از 400 میلیمتر است می توان نسبت به احداث گونه های درختی مثمر و گیاهان دارویی با هماهنگی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری و سازمان اراضی جهاد کشاورزی اقدام کرد.

بگفته وی، تاکنون 860 هزار هکتار از مناطق مستعد در کشور برای اجرای این طرح مشخص شده و کشت در استان مازندران و کردستان مصوب شده که امسال اجرایی می شود.

وی ادامه داد: زمین برای اجرای طرح اراضی شیبدار متعلق به بخش خصوصی و اراضی ملی بر اساس ضوابط و مقررات در قالب اجاره های دراز مدت واگذار می شود.

طهماسبی اضافه کرد: دریافت تسهیلات و خدمات مورد نیاز برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار