فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد:
فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد: نظام اداری با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در جهت اصلاح آن همچنان دارای نواقص است و یکی از علل اصلی آن، بی توجهی به ارزش‌های اسلامی و نقش بنیادین آن در تحول و سلامت نظام اداری است.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 30 October 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان، سرهنگ حسین نجفی در جلسه سلامت اداری که با حضور روسای کوپ و پلیس های تخصصی و عوامل تحت امرش درستاد شهرستان خرم آبادبرگزار شد، با تاكيد بر رشد ارزش‌های اخلاقی و نقش موثر آن در سلامت نظام اداری خاطرنشان کرد: سلامت اداری از یک سو تحت تأثیر باورهای افراد سازمانی است و از سوی دیگر تحت تأثیر عوامل سه‌گانه ارزشی، درون سازمانی و برون سازمانی است.
نجفی در ادامه با تاکیدبرنقش بسزای نیروی انسانی بر سلامت سازمانی و نگرش دو بعدی ( مادی- معنوی ) انسان گفت: ضروری است اولاً با اصلاح نظام دستمزد نیازهای مادی و معیشتی کارکنان را برطرف ساخت؛ ثانیاً با برنامه‌های آموزشی– تربیتی زمینه تحول درونی و پیشرفت معنوی کارکنان را فراهم آورد.

نجفی با تاکید بر اینکه يک دستگاه سالم، دارای مديراني با سواد به تمام معنا و متعهد و کارکناني وظيفه شناس با روحيه بالا ست که کار خود را دوست دارندو مايه پويايي سازمان مي شوند، افزود: سلامت سازماني به توانايي سازمان در تصميم سازي و تصميم گيري هاي درست، بجا و مناسب است و سازمان هاي سالم از طريق ارائه خدمات سالم و ارزنده باعث تأمين نيازهاي محيطي و رشد و شکوفايي جامعه شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد سلامت نظام اداري معلول عوامل متعددي از جمله عوامل ارزشی، عوامل درون سازمانی، عوامل برون سازمانی است که برخي ريشه در ارزش ها و باورهاي اعضاي سازماني دارد که اگر اصلاح و تقويت شود بسياري از معضلات و ناهنجاري هاي اخلاقي سازمان ها رفع خواهد شد و برخي عوامل نيز به داخل سازمان مرتبط است که ناشي از ساختارهاي نامناسب موجود و رفتارهاي نادرست در ارتباط بين مديران و کارکنان مي باشد و برخي عوامل جنبه برون سازماني دارد که شامل عوامل سياسي و قضايي مي شود.

نجفی اظهار داشت اصلاح نظام اداري را يکي از اقدامات اساسي براي تحول و توسعه کشورها دانست و گفت بدون اين مهم ساير برنامه ها و تلا شها نيز به سرانجام نخواهد رسيد و بي توجهي به خواسته هاي عمومي و نابسامانی در نظام اداري، کارآمدي سازمانها را در بلند مدت تهديد مي کند و ادامه حيات و بقاي آنان را با مشکل مواجه مي سازد به همين دليل دولتها اقدامات فراواني در جهت اصلاح تشکيلات اداري خود به منظور کارآمدي و پاسخ گويي بيشتر به عموم و کاهش فساد اداري انجام داده اند.

" سرهنگ حسین نجفی " گفت: طی امسال تعداد زیادی از کارکنان و مأموران نیروهای انتظامی به عنوان نیروهای تلاشگر و درستکار توسط ردههای نظارتی و فرماندهی شناسایی شدند که پس از تصویب در ردههای فرماندهی با پاداشهای نقدی، تقدیر کتبی و... تشویق شدند.

رئیس پلیس خرم اباد گفت: امسال تماسهای قدردانی مردم از خدمتگزارانشان در نیروی انتظامی افزایش داشته است که این موارد را شهروندان در تماسهای تلفنی خود با مرکز 197 مطرح کردهاند.

نجفی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان لرستان از نظر سلامت اداری کارکنان در رتبههای برتری دستگاههای اداری قرار دارد چرا که در ارزیابیهای مردمی نیز به این موضوع اشاره شده است. و برخورد قاطع با تخلفات عدهای انگشت شمار در این سازمان را از اولویتهای اصلی پلیس دانست و اضافه کرد: سیستمهای نظارتی در ردههای مختلف انتظامی با هوشیاری کامل اعمال و رفتار و سلامت فردی و سازمانی کارکنان را زیر نظر دارند و در صورت بروز تخلف مأموران بلافاصله برابر مقررات قانونی و انضباطی با آنان برخورد جدی خواهد شد .

فرمانده انتظامی خرم آباد به رعایت حقوق شهروندی و قانونگرایی در میان نیروهای انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: این موارد به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و کلاسهای آموزشی استانداردسازی رفتاری برای همه کارکنان و به ویژه مأموران کلانتریها در ردههای مختلف انتظامی برگزار میشود.

سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: پلیس همواره در کنار مردم است و از ظرفیتهای مردمی برای ارتقای امنیت اجتماعی و همچنین نظرها و پیشنهادهای آنان برای سالم سازی رفتارهای فردی و سازمانی استفاده میکند که به همین منظور نیز طرح «پلیس افتخاری» در ناجا به اجرا درآمده و این نیروهای مردمی پس از طی مراحل آموزشی و گزینشی از ابتدای امسال فعالیتهای خود را در کنار نیروی انتظامی آغاز کرده اند

این مقام انتظامی سلامت اداری را از موضوعات مهم در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی و در دو محور « پیشگیری از تخلفات که موجب بدبینی مردم نسبت به پلیس می‌شود و همچنین ارتقاء رضایتمندی مردم بیان کرد و گفت: اینکه دیدگاه و امتیازدهی مردم به پلیس و در نتیجه رضایت مندی آنها روز به روز بیشتر شود، مطلوب‌تر خواهد بود چرا که رضایت مردم از اهم ماموریتهای محوله ناجا است، و ما باید با برطرف کردن ضعف‌ها به سمت افق پیش بینی شده که همان رضایت مندی مردم است،حرکت کنیم.

وی در ادامه به اجرای یک فرآیند نظر سنجی، پژوهشی و تحقیقاتی درباره سلامت اداری کوپ که توسط معاونت اجتماعی شهرستان خرم آبادانجام گرفته، اشاره کرد و گفت: در این پژوهش که جامعه آماری خوبی دارد، سلامت اداری ازنگاه مردم در نیروی انتظامی با وضعیت «خیلی خوب» ارزیابی و بررسی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان از شهروندان خواست پلیس را در اجرای مأموریتهای انتظامی یاری دهند و هر گونه نظر، پیشنهاد و انتقاد خود را با شماره 197 در میان بگذارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار