مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا از اجرای طرح توانمندسازی بانوان مددجوی شهرستان‌های شرق استان در نکا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران سید رضا ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگاردر نکا، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از نهادهایی است که از اقشار نیازمند حمایت می‌کند.
وی افزود: این نهاد تلاش می‌کند برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، در زمینه اشتغال با ایجاد و ارائه تسهیلات، مشکلات پیش روی مددجویان به ویژه زنانی که سرپرستی خانواده خود را به دوش می‌کشند را رفع کند.
ساداتی بیان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به‌ویژه در مناطق روستایی، فعالیت‌های موثری انجام شود.
وی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی کشت داروهای گیاهی در اراضی شیب‌دار در روستاهای نکا برگزار و تا پایان سال در برخی از روستاهای منطقه هزار جریب برگزار می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا تصریح کرد: هزار و 312 نفر سرپرست خانوار زن روستایی در این شهرستان زندگی می‌کنند که باید از امکانات و ظرفیت‌های محل زندگی آنان جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.
وی به طرح‌های توان‌افزایی و کار انگیزی اشاره کرد و گفت: طرح توان‌افزایی مانند طرح‌های صنفی صنعتی یک مرحله از طرح خودکفایی کمتر بوده و برای گسترش کار بوده تا مددجو به خودکفایی برسد.
ساداتی بیان داشت: طرح کارانگیزی مانند مرغداری و یا پرورش جوجه بوده که برای افراد بالای 65 سال است تا با ایجاد انگیزه کار در آنان، فرصت تلاش و امید به زندگی در این افراد تقویت شود.
وی گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 522 میلیون تومان برای 73 نفر وام خود اشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت شد که طرح‌های اشتغال‌زایی شامل، دامداری، کشاورزی، باغداری، صنفی و صنعتی بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا افزود: سه هزار و 488 خانوار با شش هزار و 615 نفر، 650 طلبه و دانشجو، 410 دانش آموز زیرپوشش این نهاد مقدس قرار دارند.
ساداتی افزود: هزار و 575 حامی نیز در شهرستان نکا, 322 یتیم را حمایت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار