معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاهای کشور در اولویت برنامه‌های دولت یازدهم قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 26 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدحمید کلانتری در نشست هم‌اندیشی بخشداران و مدیران عامل شرکت‌ تعاونی‌های دهیاری‌های استان یزد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در 2 سال گذشته توجه ویژه‌ای به روستاها داشته است و اعتقاد دارد راه توسعه روستاها تنها با مشارکت و توانمندسازی مردم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: دولت قصد دارد پروژه‌های خود را به بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی واگذار نماید و یکی از بهترین نوع تعاونی‌ها در حال حاضر در کشور شرکت تعاونی‌های دهیاری‌ها می‌باشد که در مشارکت مردم در روستاها نقش تأثیرگذاری دارند.

کلانتری افزود: بخشداران نیز نقش محوری در توسعه منطقه‌ای در استان و کشور دارند و می‌توانند در کنار مدیران عامل تعاونی‌ها دهیاری‌ها استعدادهای هر روستا و بخش را شناسایی و جذب نمایند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بدون شک شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها موجب پیشرفت تعامل، همکاری و همفکری در کشور می‌شوند و این تعامل زمینه و بستر مشارکت مردم در امور را فراهم می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه مشارکت مردم بسیاری از مشکلات و معضلات را در روستاها حل و رفع می‌نماید، گفت: امروز جامعه ما نیاز به کار جمعی و گروهی در قالب شرکت‌های تعاونی دارد و باید این فرهنگ با تبلیغات صحیح در بین مردم ارتقا یابد.

وی به وظایف دولت در برابر مردم اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مهم دولت در مقابل مردم توانمندسازی آنها است به گونه‌ای که دیگر مردم تنها به دولت وابسته نباشند و بتوانند در اجرای بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های خود نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه لازم است شرکت‌های تعاونی‌های دهیاری استان در طرح‌ها و برنامه‌های خود توسعه خدمت نیکوکارانه به مردم و جذب خیرین برای مشارکت در پروژه‌های روستایی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: داشتن برنامه هدفمند و جذب مشارکت مردم می‌تواند شرکت تعاونی بهیاری‌ها را در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی خود موفق نماید.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز به موفقیت‌های دهیاری‌های استان در یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال 93 شرکت تعاونی دهیاری شهرستان اردکان رتبه اول کشور و شرکت تعاونی دهیاری شهرستان میبد رتبه پنجم را در بین دهیاری‌‌های سایر استان‌ها کسب نموده‌اند.

هادی مقیمی ادامه داد:‌ قصد داریم با توجه به پویایی در روستاهای استان شورای مشورتی توسعه را در روستاها به صورت آزمایشی آغاز نماییم و در آینده‌ای نزدیک یک روستا در هر بخش دارای شورای مشورتی توسعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستاییان استان در نخستین نمایشگاه ملی روستا کانون تولید و ارزش آفرینی تهران حضوری مؤثر و فعال داشته‌اند، تصریح کرد: سند توسعه روستاهای استان در حال تهیه است و با اجرای طرح مشارکت واحدهای تولیدی در روستاها شاهد توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار